حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

هفته وحدت تدبیر امام‌ راحل برای یکدلی مسلمانان

هفته وحدت تدبیر امام‌ راحل برای یکدلی مسلمانان

یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه هفته وحدت، تدبیر امام خمینی (ره) بود، گفت: توطئه‌های دنیای استکبار با وحدت و انسجام بین مسلمانان خنثی می‌شود.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: یکی از اقدامات راهبردی برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی نام‌گذاری هفته وحدت در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول از سوی نظام جمهوری اسلامی است.

 

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این اقدام از جهاتی بسیار موثر است یکی اینکه بر تحکیم وحدت و برادری بین شیعه و سنی کمک می‌کند به خصوص اینکه هر دو مذهب به خدا، پیامبر و آخرت ایمان دارند، به عبارتی در اصول دین یعنی توحید، نبوت و معاد اتفاق نظر دارند. دوم اینکه این وحدت موجب شکست توطئه‌های دشمن در ایجاد دو دستگی بین مسلمانان می‌شود.

 

وی ادامه داد: در اصل اسلام هم شیعه و سنی متفق النظر هستند هر چند در برخی موارد اختلاف نظر وجود دارد ولی این اختلافات آن قدر نیست که مانع اتحاد مسلمانان شود. شیعه و سنی باید توجه کنند که دشمنان مشترک آن‌ها یعنی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و انگلیس پلید و گروهک‌های تکفیری مثل داعش به دنبال نابودی مسلمانان هستند.

 

شفیعی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری ساخته دست آمریکا و دشمن مشترک ما هستند، و دشمنان با استفاده از همین گروه‌ها بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد میکنند.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: نقاط مشترک ما به قدری است که جایی برای اصرار و حساسیت نشان دادن روی تفاوت دیدگاه‌ها وجود ندارد.

 

وی افزود: نکته بعدی که باید اشاره کنیم این است که اهل تشیع و تسنن متوجه این مسئله باشند که اختلاف و دودستگی نه تنها به نفع جهان اسلام نیست بلکه به نفع جهان سلطه و دشمنان مشترک مسلمانان است.

 

شفیعی تصریح کرد: عقل اقتضا می‌کند که مسلمانان برای دست‌یابی به جایگاه واقعی خویش هم در عرصه داخلی و هم بین‌المللی بر اتحاد و انسجام خود اصرار داشته باشند. این اتحاد موجب میشود مسلمانان در معادلات جهانی اثرگذاری بسیاری داشته باشند.

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر جا مسلمانان با هم اختلاف داشته باشند از درون ضعیف شده و شکست خوردهاند ودشمن بر آنها چیره شده است و هر جا مسلمانان متحد شده و یکپارچه شده‌اند و در صفی واحد علیه دشمن مشترک ایستاده اند، پیروزی را به نفع خود رقم زده و عزت را بدست آورده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه عقل و منطق و منافع مسلمانان اقتضا میکند که با یکدیگر وحدت داشته باشند، گفت: رسانهها می توانند در ایجاد این اتحاد و انسجام نقش مؤثری داشته باشند.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: در جهان تشیع دسته‌ای وجود دارند که به آنها شیعه انگلیسی گفته می‌شود که بذر اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد می‌کنند در حالیکه برادران اهل تسنن بدانند که شیعیان و پیروان خط امام راحل بنیانگذار وحدت بودند. شیعیان انگلیسی علیه شیعه تبلیغ می کنند مثل وهابیت و گروههای تکفیری که نقش تخریبی در جهان اهل سنت دارند. این گروهها هم از برادران اهل تسنن نیستند و نباید به این حرف‌های تفرقه‌آمیز توجه کنند.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: دشمنان مصمم هستند از تفکر انحرافی یعنی اسلام آمریکایی و انگلیسی که ولایت فقیه در آن وجود ندارد و تشکیل آن بر پایه حب نفس و دنیا خواهی بوده که ثمره آن داعش و امثال داعش در این روزهای پر آشوب جهان است، برای ضربه به اسلام و مسلمین استفاده مستمر داشته باشند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری قبل از انقلاب هم از منادیان وحدت بودند، زمانی که قبل از انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان تبعید بودند در ایجاد وحدت بین برادران شیعه و سنی پیشرو بودند، ملاقات با برادران اهل تسنن جزو برنامه‌های ایشان بود به‌حمدالله شاهد هستیم در ایران اسلامی شیعه و سنی در کنار هم برای تمامیت ایران اسلامی برای حفظ اسلام و جمهوری اسلامی ایران دست به‌دست هم داده و در برابر توطئهگری دشمن بیگانه می‌ایستند.



این استاد دانشگاه در پایان یادآوری کرد: تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های این تفکر و اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است. وظیفه همه است تا با اتحاد و انسجام و دعوت به قرآن و اسلام به شعار « وَ اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ در هفته وحدت جامه عمل بپوشانند تا شاهد موفقیت بیش از در همه عرصه‌ها باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از