پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-13 16:30 - شماره خبر : 9534 0
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

هیئات مذهبی خاستگاه جهاد تبیین هستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: هیئات مذهبی خاستگاه جهاد تبیین هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اخیراً قرارگاه ملی مسجد زیر نظر مقام معظم رهبری و با دستور ایشان تشکیل شد در سال‌های اخیر گلایه‌هایی همچون رها بودن مسجد و نداشتن مسئول مشخص برای هر مسجد مطرح بود.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مساجد از شئون ولایت امر است و باید در زیر مجموعه ولی امر اداره شود.

وی گفت: در نتیجه تحت نظارت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ساز و کاری طراحی شد که به امور مساجد در قرارگاه ملی مساجد و در هر استانی در قرارگاه استانی مساجد پرداخته شود.

میرزایی افرود: تولید محتوا، توانمندسازی و ارتقا کنش‌گران، حلقه‌های میانی و نیز موضوعات مربوط به امامان جماعات هر مسجد در حیطه کاری سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از امسال شورای هیئات مذهبی بانوان در استان به صورت مستقل درآمده است، سال گذشته برای اولین بار در کشور یک خانم به عنوان رئیس هیئات مذهبی در کرمانشاه انتخاب شد اما از آنجا که ورود به هیئات آقایان برای بررسی مسائل آ‌ن‌ها و بالعکس حضور آقایان در هیئات مذهبی بانوان با چالش‌هایی مواجه است و به صلاح نیست این موضوع منتفی شد و در عوض شورای بانوان از شورای آقایان جدا شد تا هر کدام به امور مربوط به خود رسیدگی کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، کانون و خاستگاه جهاد تبیین را هیئات مذهبی معرفی کردند و از طرفی نیز فرمودند که در جمهوری اسلامی هیئت سکولار وجود ندارد بنابراین سازمان تبلیغات باید در آینده برنامه‌هایی داشته باشد که هر شخص و گروهی نتواند هیأت تشکیل دهد و ساز و کار مناسبی در این خصوص طرح‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان تبلیغات در خصوص هیئات باید بر روی فرمان ولی‌فقیه تأکيد کند و آن را فصل‌الخطاب برنامه‌های خود قرار دهد، در این باب همان‌گونه که ایشان تأکید کرده‌اند هیئات باید به کانون‌های جهاد تبیین تبدیل شوند.

میرزایی بیان کرد: موضوع دیگر کانون مداحان است که در این خصوص تربیت مداحان انقلابی یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که در حیطه سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد موضوع روحانیون مستقر در شهرها و روستاها است، سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است که هزینه‌های مربوط به روحانیون مبلغی را که در مناطق مختلف استان مستقل می‌شوند برآورده کند و حقوق آنها را بپردازد.

میرزایی تصریح کرد: سال گذشته طی توافق لسانی که با حوزه صورت گرفت عده‌ای از روحانیون به زیر مجموعه‌ای از حوزه با نام مهارت تبلیغ طرح هجرت منتقل شدند اما این اقدام خیلی طول نکشید و متوقف شد انشاالله برای احیای مساجد در استان منابع استانی پایدار در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان این‌گونه طرح‌ها را به درستی اجرا کرد.

وی گفت: یکی دیگر از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در قالب کمیته فرهنگی اربعین مشخص شده است که برنامه‌های آن در سازمان طراحی و تدوین می‌شود و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اربعین در این کمیته طراحی و اجرا خواهد شد که در زمان مناسب به استحضار رسانه‌ها و عموم مردم خواهد رسید. 

میرزایی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگر در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی مباحث قرآنی است که زیرساخت‌های استانی این شورا در حال طرح‌ریزی است تا نحوه برگزاری آن مشخص شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان سازمان تبلیغات اسلامی دارالقرآن است شاید مهم‌ترین و قانونی‌ترین سیستم قرآنی کشور همان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی باشد بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌ها دارای یک دارالقرآن درون سازمانی و درون مجموعه‌ای هستند اما آنچه در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد به صورت قانونی تعریف شده است و مهم‌ترین رکن قرآنی کشور به شمار می‌آید. 

میرزایی افزود: مباحث مربوط به حفظ، قرائت، تلاوت و اعطای مجوز به موسسات قرآنی در حیطه دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد، از سال گذشته نیز اجرای طرح زندگی با آیه‌ها توسط این سازمان شروع شد که در ماه مبارک رمضان در کرمانشاه هم‌زمان با سایر استان‌ها اجرا شد در این طرح بیش از ۲۰۰ آیه پرتکرار به صورت موضوعی از لسان امامین انقلاب انتخاب می‌شود و ظرف مدت سه سال برنامه‌هایی در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

وی گفت: تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ هیئات مذهبی در استان به ثبت رسیده که تعداد ۲۳۰ هیئت روستایی، ۸۰۰ هیأت در شهر و مابقی هیأت بانوان هستند.

میرزایی با اشاره به مهمترین برنامه‌های سازمان از رسانه سپهر، گفت: شناسایی بانوی موفق در جامعه، قرارگاه نوجوانی، مساجد و هیئات، روحانیون مستقر در مساجد، فعالیت‌های قرآنی و کمیته فرهنگی اربعین است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۲۷ نفر مبلغ در اربعین امسال در مواکب استان و قصرشیرین حضور داشتند که بودجه کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر استانداری هزینه شد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Ng3Pp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار