حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

پرونده‌ تخلف انتخاباتی در کرمانشاه تشکیل نشده است

پرونده‌ تخلف انتخاباتی در کرمانشاه تشکیل نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تا این لحظه هیچ پرونده تخلف انتخاباتی شکل نگرفته و هیچ شخصی محکوم نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان که در سالن جلسات شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اهالی رسانه نقش بی‌بدیلی در موضوع انتخابات، اطلاع‌رسانی و افزایش مشارکت داشتند و این جنگی که علیه نظام جمهوری اسلامی امروز به راه انداخته شد و نظام درگیر آن است یک جنگ رسانه‌ای است و آن چیزی که دشمن انجام می‌دهد انتقال یک محتوا و یک پیام تولید شده از طریق رسانه‌ها است و دشمن غیر از رسانه‌ها ابزار دیگری برای تاثیرگذاری ندارد و تمام هنر رسانه‌ای خود را به کار گرفتند که بتوانند مردم و تمام آحاد جامعه را دلسرد کنند. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان کرمانشاه افزود: امروز نبرد، نبرد رسانه‌ای، تولید محتوا و پیام است که الحمدالله رسانه‌های ما نشان دادند که توان هماوردی با اتحاد جهانی شرک و ظلم علیه این مملکت را دارند و با پیام‌رسانی به موقع و اطلاع‌رسانی دقیق، حقایق را منتشر کردند؛ رسانه‌های ما به دلیل اصالت، پاکی و دقتی که دارند فقط حقایق را منتشر کردند و تمام خواهش ما از رسانه‌ها این بوده که حقایق آنچه که هست را منتشر کنند. 

شعبانی با اشاره به نقش مردم در پیشرفت کشور، افزود: اگر پیشرفتی در کشور می‌بینیم، این پیشرفت است که مردم برای آن تلاش کرده‌اند و این فضا مربوط به یک حزب، جناح و دسته خاصی نیست، فقط نتیجه تلاش مردم است که اینگونه به ثمر نشسته است و در این انتخابات هم تلاش رسانه‌ای، تلاش بسیار خوبی بود که در استان کرمانشاه به صورت شبانه روزی پای کار انتخابات بودند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: از خرداد ماه با حکم استاندار فعالیت رسمی ما شروع شد و انتخابات امسال از این جهت برای ما متفاوت بود که قانون جدید در آن اجرا شد و این قانون امری به عنوان پیش ثبت‌نام در مردادماه ایجاد کرد و ستاد انتخابات وارد بحث اجرایی شد که در این راه سی و دو گام تعریف و از ابتدا شروع به حرکت کردیم تا گام نهایی اجرای انتخابات، پیش بردیم و کمیته‌های مختلف تشکیل شدند، لذا از جهات مختلف این انتخابات متفاوت بود.

علی شعبانی عنوان کرد: براساس قضایای سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌کردند که مردم و جریانات سیاسی به سمت تحریم انتخابات بروند و از تیرماه یک گفتمانی شکل گرفته بود که انتخابات تحریم می‌شود، کسی کاندید نخواهد شد و مردم مشارکت نخواهند کرد و بحث محور مشارکت ۷ الی ۸ درصدی بود، اما در استان کرمانشاه ۱۰۶۱ نفر تنها برای پیش ثبت‌نام شرکت کردند و اکثر آنان از قشر جوان که برای به دست گرفتن مناصب سیاسی و قانون‌گذاری آمده بودند که این نشان دهنده امید به آینده است. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اذعان کرد: موضوع مشارکت دغدغه ما بود که مردم چه میزان مشارکت خواهند کرد و آنچه که دشمن القا می‌کرد ۷ یا ۱۲ درصدی و کاهش مشارکت بود اما چیزی که اتفاق افتاد در استان کرمانشاه ۲۰ هزار نفر نسبت به دور یازدهم رشد داشتیم و شاهد فضای گرم و رقابت سخت انتخاباتی و غیر قابل پیش بینی در نتیجه، بودیم. 

وی در ادامه افزود: این موضوع نوید خوبی در فضای سیاسی به ما می‌دهد، یعنی وقتی فضای سیاسی را تحلیل می‌کنیم می‌بینیم که مردم بازی گردان اصلی انتخابات هستند نه جریانات سیاسی؛ لذا انتخابات در جمهوری اسلامی قابل مهندسی شدن نیست و مکان ندارد، همانطور که می‌بینید جریانات سیاسی لیست داده و افرادی را معرفی کردند ولی مردم هستند که تصمیم می‌گیرند که چه کسی به مجلس برود یا خیر؛ به عنوان مثال نتایج لیست‌های انتخاباتی گویای این مسئله است. 

شعبانی تصریح کرد: شعار ما در انتخابات باید این باشد که به مردم بگوییم این شما هستید که انتخاب می‌کنید، اگر درست انتخاب کنید کشور روبه پیشرفت و رشد خواهد رفت و اگر درست انتخاب نکنید چالش‌هایی را برای خودمان ایجاد خواهیم کرد که الحمدالله مردم علی رغم تمام فشارهای رسانه‌ای برای تحریم انتخابات، کارشان را به درستی انجام دادند و پای کار آمدند و این نشان می‌دهد که ما باید قدر این مردم را بیشتر بدانیم. 

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در حوزه امنیت ما مطلقا مشکلی نداشتیم، با وجود اینکه احساس می‌کردیم رقابت در برخی از حوزه‌ها بسیار نزدیک است ولی با تدابیری که انجام گرفت و عقلانیت و همکاری خود نامزدها این موضوع مدیریت شد و هیچ موضوع امنیتی و مشکلی برای انتخابات در هیچ حوزه‌ای نداشتیم و در حوزه سلامت انتخابات توسط مجریان تلاش بسیار زیادی صورت گرفت و از تک تک آرای مردم صیانت شد. 

شعبانی خاطرنشان کرد: کل واجدین شرایط استان اعلام شده است تمام افرادی هستند که کدملی استان کرمانشاه را دارند و مهاجرت در این عدد لحاظ نشده و تمام کسانی که در شهرهای دیگر هستند شامل این عدد نمی‌شوند و ملاک همان عدد ۱میلیون ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجدین شرایط استان بوده‌اند که از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۲ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند؛ رأی اولی‌ها ۷۵ هزار و ۲۷۴ نفر و در این این دوره ۲۰۸ نفر در سطح استان با هم رقابت داشتند. 

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به مجموع آرای حوزه‌های انتخابیه به تفکیک گفت: جمع حوزه انتخابیه شهرستان سنقر و کلیایی ۷۷ هزار و ۳۳۹ واجد شرایط رأی داشته که کل آرای ماخوذه ۴۵ هزار و ۲۳۳ رأی که آرای صحیح ۴۳ هزار و ۴۰۶ رأی بوده و میزان مشارکت ۵۸/۷۵ درصد بوده است. 

وی در رابطه با حوزه انتخابیه شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین گفت: ۲۰۴ هزار و ۸۰۶ واجد شرایط و ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ رأی ماخوذه داشته است که آرای صحیح این حوزه ۹۵ هزار و ۴۸۱ رأی و میزان مشارکت ۴۹/۴۲ درصد بوده است. 

شعبانی در رابطه با حوزه انتخابیه شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی گفت: ۱۷۵ هزار و ۳۷ نفر واجد شرایط و ۶۷ هزار و ۲۹۷ رأی کل آرای ماخوذه بوده که ۵۷ هزار و ۷۵۴ رأی صحیح بوده است و میزان مشارکت ۳۸.۴۴ درصد است. 

وی در رابطه با حوزه انتخابیه شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو گفت: ۱۶۱ هزار و ۸۱۶ نفر واجد شرایط و کل آرای ماخوذه ۷۵ هزار و ۹۶۳ رأی داشته که آرای صحیح ۷۱ هزار و ۵۱۳ بوده و میزان مشارکت این ۴۶/۹۴ درصد است. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در رابطه با حوزه انتخابیه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب بیان کرد: از مجموع ۱۴۶ هزار و ۸۱۷ نفر واجد شرایط، ۷۶ هزار و ۳۶۴ رأی کل آرای ماخوذه بوده که ۷۲ هزار و ۳۶۷ رأی صحیح داشته و میزان مشارکت ۵۲/۰۱ درصد بوده است. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در رابطه با حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: با مجموع ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر واجد شرایط، ۲۷۷ هزار و ۳۷۳ رأی ماخوذه داشته که ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رأی صحیح و میزان مشارکت ۳۱.۶۸ درصد بوده است.

علی شعبانی تاکید کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه به دلیل اینکه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد برای دو نفر باقی مانده به میزان دو برابر به دور دوم کشیده شده و با یکدیگر رقابت خواهند کرد که دور دوم میدان رقابت برای آقایان مصری، رنجبر، امینی و رحیمی زنگنه خواهد بود. 

وی در پایان با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: تا این لحظه هیچ پرونده در جریان انتخابات شکل نگرفته اما یکسری افراد بودند که احساس می‌شد امکان دارد نظم انتخابات را بهم بزنند با اقدام فوری نیروی انتظامی دستگیر شدند اما تا الان هیچ شخصی محکوم نشده است و تا به امروز بنا بر اعلام ما هیچ سند تخلفی به ما ارائه نشده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم که تا فرصت است مردم و کاندیداها سند و مستندی در موضوع تخلفات دارند ما در خدمتشان هستم و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از