حالت تاریک
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

واقعه عاشورا فراموش‌شدنی نیست

واقعه عاشورا فراموش‌شدنی نیست

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه نهضت عاشورا در جهان همه‌گیر شده است، گفت: واقعه عاشورا فراموش‌شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام و شهادت خود یک حرکت جهانی را علیه ظلم ک ستم آغاز کرد که پس از گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال تاکنون ادامه دارد و هر ساله به خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت(ع) افزوده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: قیام عاشورا حاوی درس‌های مهمی مانند ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، ایثار، فداکاری، شجاعت، دلاوری، پهلوانی و... است که پس از گذشت سالیان بسیار زیاد، این واقعه همچنان در یادها باقی‌مانده و فراموش نخواهد شد.

اشک‌تلخ با بیان اینکه باید فرهنگ مقاومت را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: فرهنگ مقاومت تنها به‌ معنای مبارزه در ابعاد نظامی نیست بلکه امروز نیازمند حضور فعال و آگاهانه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز هستیم زیرا دشمن در تمام حوزه‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه ملت ما عاشق امام حسین (ع) است، افزود: برپایی روضه‌های خانگی یکی از اقدامات بسیار مؤثر برای آشنایی عموم جامعه با فلسفه قیام عاشورا است که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تربیت دینی و فرهنگی نوجوانان و جوانان داشته باشد تا بتوانیم سربازانی شایسته برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تربیت کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین تصویری از قدرت مسلمانان را به جهانیان مخابره می‌کند و نیازمند تقویت پوشش رسانه‌ای این رویداد بسیار مهم فرهنگی و دینی هستیم.

اشک‌تلخ عنوان کرد: امسال با توجه به تحولات فلسطین شاهد برافراشتن پرچم فلسطین و جبهه مقاومت در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین هستیم و بسیاری از افراد تحریم کالاهای ضد صهیونیستی را تبلیغ می‌کنند تا بتوانیم حمایت خود را از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه نشان دهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از رسانه‌های بزرگ جهان سعی در ناديده گرفتن و عدم پوشش راهپیمایی اربعین حسینی دارند اما سیل جمعیت عاشقان امام حسین (ع) در مسیر نجف به کربلا این رسانه‌ها را مجبور به پوشش آن حتی طی مدت زمان اندکی کرده است و همین موضوع فرصت مناسبی برای مقابله با استکبار جهانی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از