حالت تاریک
وحدت شیعه و سنی دستاورد انقلاب است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

وحدت شیعه و سنی دستاورد انقلاب است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی است تا مذاهب اسلامی بار دیگر مشترکات خود را برای رسیدن به یک تمدن اسلامی مرور کنند، گفت: وحدت شیعه و سنی دستاورد انقلاب است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک آغاز هفته وحدت به تبیین گفتمان امام و رهبری در این خصوص پرداخت.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را ایجاد وحدت بین شیعه و سنی خواند و امام خمینی (ره) را مایه عزت و صلابت امت اسلام دانست.

مرادی گفت: جایی که اختلاف بین نظر اهل سنت و شیعیان در مورد تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام بود، معمار کبیر انقلاب اسلامی از این نقطه تهدید، فرصتی ساخت و ایده هفته وحدت را اجرایی کرد.

وی ایران اسلامی را نمونه بارز وحدت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز وحدت امت اسلامی مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعی است که باید به آن‌ پرداخت.

ماموستا مرادی ادامه داد: هفته وحدت فرصتی است تا مذاهب اسلامی بار دیگر مشترکات خود را برای رسیدن به یک تمدن اسلامی مرور کنند و امروز آن کسی که از وحدت شیعه و اهل سنت متضرر می‌شود، جریان‌های افراطی و دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمانان هستند لذا وحدت و اتحاد مسلمانان امروز از هر چیزی برای جامعه لازم و ضروری‌تر است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام معرفی کرد و افزود: اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند آبی بر آتش تفرقه و مرهمی بر درد امت اسلام باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از