حالت تاریک
وحدت مسلمانان نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند
امام جمعه کرمانشاه:

وحدت مسلمانان نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، گفت: وحدت مسلمانان نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای همدلی و یکپارچگی مسلمانان است که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را رحمت العالمین معرفی می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: بر اساس آیات قرآن خداوند متعال می‌فرمایند رسول اکرم (ص) الگویی نیکو برای مسلمانان هستند و هر کس بتواند خود را بیشتر به ایشان شبیه کند راه سعادت و هدایت را طی کرده است.

غفوری تصريح کرد: خداوند متعال حضرت محمد مصطفی (ص) را مأمور ابلاغ دین مبین اسلام کرد و آیات قرآن بر قلب ایشان نازل شد و باید بدانیم دین کامل نزد خداوند اسلام است و دعوت ایشان از مردم برای پیوستن به اسلام یک حرکت الهی و هدایت‌گر بوده است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) با مسلمانان مهربان و با مشرکان و دشمنان اسلام سخت‌گیرانه بود و پیامبر (ص) مبعوث شد تا آحاد مختلف مردم را به سوی خداوند متعال هدایت کند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین بی‌سابقه است و طی روزهای اخیر شاهد جنایت دیگری از سوی صهیونیست‌ها با استفاده از شرکت‌های تابعه آنها در حوزه ارتباطی در جنوب لبنان بودیم که جمعی از مردم را به شهادت رساندند.

غفوری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به نابودی است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با صراحت حمله تروریستی به لبنان را برعهده می‌گیرد و عنوان می‌کند این حمله را برای زمان دیگری برنامه‌ریزی کرده اما با توجه به پی بردن حزب‌الله به این نقشه آن را زودتر عملیاتی کرده است.

وی اضافه کرد: ۱۲ ربیع‌الاول در منابع اهل سنت و ۱۷ ربیع‌الاول در منابع تشییع به نام سالروز میلاد پیامبر اکرم عنوان شده که در کشورمان هفته وحدت نام گرفته و یکی از راهبردی‌ترین و بنیادی‌ترین دستورات قرآن کریم است و مسلمانان باید اشتراکات را مدنظر قرار دهند و خداوند اسلام را در عالم مسلط خواهد کرد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: امت واحده اسلامی تنها با وحدت مسلمانان حاصل می‌شود و هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت همدلی، برادری و یک‌پارچگی در برابر دشمنان اسلام است و هم‌اکنون آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با اجرای برنامه‌های مختلف سعی در تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دارند و شبکه‌های ماهواره‌ای متعددی را به نام شیعه و اهل‌ سنت راه‌اندازی کرده تا ایجاد نفاق کنند.

غفوری تأکید کرد: آن شبکه‌ای که به مقدسات اهل سنت توهین کند، شیعه انگلیسی و آن شبکه‌ای که به نام اهل سنت به تشییع توهین کند، اهل سنت آمریکایی است و هفته وحدت فرصتی برای شکست نقشه‌های دشمن است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: تنها جنگی که سبب شد ذره‌ای از خاک سرزمین ایران کن نشود دفاع مقدس بود که با رهبری امام خمینی (ره)، ایثار و فداکاری رزمندگان در برابر دشمنان به پیروزی رسید و دشمن را تا ابد از تسلط بر ایران اسلامی ناامید کرد، خانواده معظم شهدا برای حفظ اسلام به میدان آمدند و ملت ایران به شهدای خود افتخار می‌کند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی است که برنامه‌های مختلفی از فردا برگزار خواهد شد، نوجوانان و جوانان باید با اصول و مبانی دفاع مقدس آشنا شوند.

غفوری با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف افزود: وقف عمل خیری است که پس از فوت انسان تا روز قیامت برای وی عمل صالح ثبت می‌شود و بهترین مسیر سرمایه‌گذاری ابدی برای انسان وقف است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از