حالت تاریک
امام جمعه دالاهو:

تبعیت از ولی‌فقیه سفارش اهل بیت(ع) است

تبعیت از  ولی‌فقیه سفارش اهل بیت(ع) است

امام جمعه دالاهو گفت: اهل بیت(ع) به مسلمانان اعلام کردند برگردن شما وظیفه‌ای است که بر اساس آن همان‌طور که از اهل بیت(ع) تبعیت می‌شود باید از جانشینان آنها هم تبعیت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو، اظهار داشت: همان اندازه که امیرالمومنین را دوست داریم سایر ائمه دیگر را نیز باید دوست داشته باشیم و در این میان هر مراسمی که برای امام علی‌(ع) برگزار می‌شود باید برای امامان دیگر نیز برگزار شود.

امام جمعه شهرستان دالاهو بیان کرد: تفاوتی میان ائمه اطهار(ع) وجود ندارد چون امامان حصار و امنیتی هستند که ما را در دنیا و آخرت عاقبت به‌خیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی اذعان کرد: به‌دنبال سفارشات امام صادق(ع)، فرهنگ غیبت و انتظار در فرهنگ اسلامی نفوذ کرد و اهل بیت(ع) نیز مردم را برای رسیدن به دوران غیبت آماده‌سازی و به‌صورت ویژه سفارش می‌کردند تا هنگام غیبت ولی خدا دچار گمراهی نشوند.

امام جمعه شهرستان دالاهو ادامه داد: اهل بیت(ع) به مسلمانان اعلام کردند برگردن شما وظیفه‌ای است که بر اساس آن همان‌طور که از اهل بیت(ع) تبعیت می‌شود باید از جانشینان آنها هم تبعیت شود.

وی تاکید کرد: اهل بیت(ع) جانشین خود را ولی فقیه معرفی کردند که حائز شرایط و در عصر حاضر پای‌بند به احکام اسلامی هستند حتی در کتاب  بحارالانوار و کتب شیعه و اهل تسنن روایاتی در مورد ولی فقیه بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی افزود: ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع لذا یک وظیفه سنگین و مهم است، نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و وی را از حد انسان عادی بالاتر ببرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از