حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
پدافند غیرعامل ابتکار عمل را از دشمن می‌گیرد
فرماندار کنگاور:

پدافند غیرعامل ابتکار عمل را از دشمن می‌گیرد

فرماندار کنگاور با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل ابتکار عمل را از دشمن سلب می‌کند، گفت: آشنایی با اصول پدافند غیرعامل آستانه تحمل مردم و نیروهای خودی را در برابر تهاجم افزایش می‌دهد و ابتکار عمل را از دشمن سلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ایرج صادقی صبح امروز شنبه در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه فارابی شهرستان کنگاور برگزار شد، با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل ابتکار عمل را از دشمن سلب می‌کند، اظهار داشت: آشنایی با اصول پدافند غیرعامل آستانه تحمل مردم و نیروهای خودی را در برابر تهاجم افزایش می‌دهد و ابتکار عمل را از دشمن سلب می‌کند. 

فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان‌ماه ادامه دارد، ابراز داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که مستلزم به‌کارگیری سلاح نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و نیز از تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل رساند. 

صادقی نقش پدافند غیرعامل را در پیروزی حماس و جبهه مقاومت بسیار پررنگ ارزیابی کرد و ادامه داد: در محور مقاومت و جبهه قهرمان حماس شاهد احداث تونل‌هایی بودیم که ضربه‌های مهلکی به رژیم غاصب صهیونیستی زد. 

صادقی با اشاره به اهمیت آشنایی با پدافند غیرعامل تأکید کرد: آموزش و آشنایی با پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان بسیار مهم است و در پیشگیری از بروز حوادث مؤثر است. 

فرماندار کنگاور در پایان گفت: این اقدامات زمانی ارزش پیدا می‌کنند که نسل جوان ما با حضور در برنامه‌های آموزشی و رزمایش‌ها به صورت جدی فنون لازم را آموخته و در موقع عمل با سازماندهی منسجم مأموریت را اجرا کنند. 

گفتنی است در ادامه این مراسم رزمایش پدافند غیرعامل با سناریو زلزله اجرا شد. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از