پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-17 14:40 - شماره خبر : 9639 0
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

پرورش اسب ظرفیتی بالقوه برای گردشگری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: در راستای تقویت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، صنعت پرورش اسب می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد برای دعوت ورزشکاران داخلی و خارجی به استان کرمانشاه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی در مراسم آغاز عملیات احداث پیست سوارکاری کرمانشاه، با اشاره به پتانسیل بالای این رشته ورزشی در استان، اظهار داشت: صنف اسب‌داری و مجموعه مشاغل مرتبط با آن، فرصت‌های بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان کرمانشاه فراهم می‌آورد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اسب‌داری و پرورش اسب در عرصه اقتصادی و اشتغال می‌تواند یک راهکار مؤثر برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و اشتغال‌زایی در میان نسل جوان استان کرمانشاه فراهم کند.

صحرایی با اشاره به نظر کارشناسان حوزه پرورش اسب و سوارکاری در حوزه اشتغال، خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان این عرصه، با احداث پیست استاندارد اسب‌سواری بیش از ۳۰ عنوان شغلی در استان فعال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه از پرورش اسب به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری کرمانشاه یاد کرد و گفت: در راستای تقویت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، صنعت پرورش اسب می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد برای دعوت ورزشکاران داخلی و خارجی به استان کرمانشاه باشد.

وی در ادامه افزود: احداث پیست استاندارد سوارکاری و پرورش اسب، از لحاظ فرهنگی نیز یک فرصت ویژه برای ایجاد ارتباط بهتر با استان‌های همجوار و همسایگان در اقلیم کردستان و بخش مرکزی عراق خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر تقویت فعالیت‌های ورزشی جوانان، تصریح کرد: احداث اماکن ورزشی، یکی از ضروریات ارتقای جایگاه استان در عرصه ورزش کشور است که موجب فعالیت روزافزون جوانان خواهد شد.

صحرایی در خصوص محرومیت استان کرمانشاه در حوزه ورزشی، اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از ۱۰ هزار رأس اسب اصیل کرد در کرمانشاه در حال پرورش است اما این استان از داشتن یک پیست استاندارد محروم بوده است.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مفصل و زحمات جمعی همکاران در اداره‌کل ورزش و جوانان، هیأت سوارکاری و انجمن صنفی اسب‌داران کشور، مقدمات احداث یک پیست کاملاً استاندارد فراهم شده و امروز کلنگ‌زنی این پیست در بهترین محل دهکده المپیک کرمانشاه انجام شد.

استاندار کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از همکاری بخش دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری بخش دولتی و خصوصی به زودی شاهد تکمیل این پیست استاندارد سوارکاری باشیم که گامی مهم برای خدمت به جوانان عزیز کرمانشاه خواهد بود.

 

 انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4Qom7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار