حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

پروژه باند فرودگاه کرمانشاه تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه باند فرودگاه کرمانشاه تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه باند فرودگاه شهیداشرفی کرمانشاه تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی ظهر امروز دوشنبه در نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه که در سالن جلسات دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه، حوزه و سایر مراکز علمی نقشی مهم و اثرگذار در اداره استان دارند، اظهار داشت: امیدواریم این جلسات نقطه عطفی در اثرگذاری خدمات ساری و جاری در استان کرمانشاه باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران با پنج دهه گذشته قابل قیاس نیست، افزود: مستندات تاریخی نشان می‌دهد پادشاه دست‌نشانده با تضمین تأمین نفت کشورهای آمریکا و انگلیس، موجب بدهکاری جمهوری اسلامی به بانک‌ها و مؤسسات مالی شد.

وی گفت: طبق مستنداتی که در جلد سوم کتاب اسناد لانه جاسوسی وجود دارد، بیگانگان حق توحش می‌گرفتند طوری که حقوق مستشاران آمریکایی از نیروهای ارتش شاهنشاهی بیشتر بود.

صحرایی با بیان اینکه به فداکاری‌های آشکار و پنهان انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: در چند روز اخیر ده‌ها موشک ایران بر سرزمین‌های رژیم اشغالگر جنایتکار صهیونیستی اصابت کرد که این اتفاق تاریخی سرمنشأ تغییرات تمدنی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید به تاریخ مملکت خود واقف باشند چرا که شناسنامه ما است، خاطرنشان کرد: فرزندان این مرز و بوم قدرت ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند و جمله «ما می‌توانیم» را ترجمه کردند و به منصه ظهور گذاشتند.

صحرایی ادامه داد: مرجع عالی‌قدر مذهبی ما در سال ۱۳۲۳ خطر آمریکایی‌ها را و در سال ۱۳۴۰ خطر رژیم صهیونیستی را گوشزد کرد لذا نیروهای مسلح با تجهیزات و آمادگی توان خود را در برابر مستکبران تقویت کردند‌ و امروز شاهد پرتاب موشک‌های نقطه‌زن به رژیم منحوس صهیونیستی هستیم و این پشتوانه عظیمی است که باید به آن افتخار کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی، اقتصادی و... در استان وجود دارد که باید به صورت فرآیندی و با راهکارهای علمی حل شوند، خاطرنشان کرد: در فروردین ۱۴۰۲ که مسئولیت استانداری را برعهده گرفتم تورم کرمانشاه بیش از ۸ درصد با آمار کشور فاصله داشت.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه پروازهای فرودگاه کرمانشاه نامنظم است، بیان کرد: زمانی که فرودگاه کرمانشاه را تحویل گرفتیم با مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نوسازی می‌شد و به اتمام می‌رسید اما مجبور شدیم فرودگاه کرمانشاه را شخم بزنیم و مجدد بازسازی کنیم که این پروژه با هزینه چندین برابری در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صحرایی همچنین در خصوص پروژه راه‌آهن کرمانشاه گفت: به علت افتتاح ناقص و زودهنگام، امکان افزایش سرعت در ریل وجود ندارد لذا مجدد باید زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند که بالغ بر یک‌هزار میلیارد هزینه دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: در سال گذشته تعداد ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که تعداد ۱۰ نقطه آن رفع شده است و حل مشکل مابقی نقاط نیز در حال انجام است.

وی در ادامه به پاسخ سئوال دیگری مبنی بر اینکه کرمانشاه رشته هنر ندارد، خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده که رشته هنر در دانشگاه آزاد اسلامی و رشته میراث فرهنگی در دانشگاه رازی ایجاد شود.

صحرایی با تأکید بر اینکه بر اساس مزیت‌ها باید مسائل حل شود، گفت: دانشگاه‌های استان باید فعالانه‌تر نقش بپذیرند و برای حل مشکلات استان راهکار ارائه دهند.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان درخصوص اختلافات اعضای شورای شهر، گفت: یک فرصت سه ماهه به اعضا داده شده تا اختلافات و مسائل آنها حل شود.

صحرایی با انتقاد از شهرداری و شورای شهر نیز اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرقانونی یا ناایمن رقم قابل قبولی نیست و باید کاهش پیدا کند.

وی در خصوص شهربازی کرمانشاه گفت: این موضوع مکرر پیگیری شده اما مشکل این است که زمین آن معارض حقوقی دارد لذا باید از لحاظ حقوقی تعیین تکلیف شود.

 

انتهای خبر/

پروژه باند فرودگاه کرمانشاه تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از