حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

پروژه «مهرکام‌ پارس» در اولویت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه

پروژه «مهرکام‌ پارس» در اولویت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه «مهرکام پارس» که از شرکت‌های تحت پوشش ایران‌خودرو است در اولویت سرمایه‌گذاری استان قرار دارد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محمد طیب صحرایی در جلسه‌ای که با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ایران خودرو و شرکت مهرکام پارس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه پایه‌ای در مجموعه سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه به سمت ایجاد یک زنجیره ارزش افزوده گام برمی‌داریم.

 

وی افزود: تسهیلات شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده و بانک تجارت به عنوان بانک عامل مکلف به پرداخت این تسهیلات است.

 

استاندار کرمانشاه افزود: پروژه مهرکام پارس در اولویت سرمایه‌گذاری استان است و امتیاز تضمین مالی آن در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه در سفر دور نخست رئیس جمهور به کرمانشاه طرح توسعه ایران خودرو به تصویب رسیده است، گفت: مشکلات زیرساختی از جمله جاده و راه دسترسی مناسب با اولویت حل می‌شود.

 

صحرایی در ادامه با استقبال از طرح ایسیکو که در حوزه حمل و نقل فعالیت خواهد داشت، گفت: این شرکت سرمایه‌گذاری با مزیت‌هایی هم‌چون دسترسی به راه‌آهن و فرودگاه همراه است.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت های اشتغال‌آفرینی در شرکت ایران‌خودرو، خاطرنشان کرد: ایجاد هنرستان مهارت‌آموزی در کنار این شرکت یا در مرکز استان ایده بسیار خوبی است که نمونه تجربه موفق آن شرکت ذوب آهن است لذا آمادگی اجرای آن را داریم.

صحرایی خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم از ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده کنیم باید همه جوانب را در نظر گرفت که مهم‌ترین مبحث آن گردش مالی است.

 

اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر در طرح توسعه ایران‌خودرو کرمانشاه

اردشیر امینی؛ قائم مقام شرکت ایران‌خودرو در این جلسه اظهار داشت: برای توسعه فاز شرکت «مهرکام پارس» که جزو شرکت‌های تحت پوشش ایران خودرو به هشت هکتار زمین نیاز دارد و همچنین با اجرای این طرح توسعه، شرکت ایسیکو که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد وارد فاز این طرح ‌خواهد.

 

وی گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده در جلسه مشترکی که با حضور بانک تجارت به عنوان بانک عامل برای تامین منابع مالی طرح توسعه ایسیکو که در تهران برگزار خواهد شد پس از تأیید نهایی وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

امینی با اشاره به اشتغال‌زایی فاز توسعه ایران‌خودرو، افزود: یکی مزایای این طرح جذب مستقیم حدود ۲۰۰ نفر نیروی انسانی است.

 

گفتنی است؛ پیرو جلسات کارشناسی در تهران با مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با حضور آقای استاندار مقرر شد که در بحث توسعه ایران خودرو و همچنین ایجاد خط جدید تولید خودروهای ««سورن پلاس» و ««سورن» در استان کرمانشاه ایجاد شود و همچنین یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو با نام «مهرکام پارس» کارخانه تولید تعدادی از قطعات ایران خودرو را در شهرستان صحنه در استان کرمانشاه برای استفاده در کارخانه صحنه ایجاد کنند. 

 

 در جلسه دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه پیرامون تأمین مالی این پروژه که عددی بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است توافقات اولیه صورت گرفت. 

همچنین جهت ادامه تولید پژو پارس و همچنین خودروی جدید توافقات اولیه صورت گرفت و مقرر شد در هفته آینده این موضوع در هیئت مدیره ایران خودرو تهران مصوب و به توافق نهایی منجر شود.

 

انتهای خبر/

پروژه «مهرکام‌ پارس» در اولویت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه
پروژه «مهرکام‌ پارس» در اولویت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از