پژوهشگر حوزه رسانه مطرح کرد:
پیامهای ماندگار اثرگذارترین ابزار در جنگ رسانهای
پژوهشگر حوزه رسانه گفت: تولید پیامهای مؤثر و همگرایی اثرگذارترین ابزار جنگ است و باید به داخل و خارج از کشور یارگیری کنیم و جبهه مقاومت را تقویت کنیم
به گزارش شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ محمد لسانی در نشست برخط با اقشار مختلف مردم در بستر روبیکا گفت: رهبر انقلاب به وضعیت کنونی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اشاره کردند و آن را اوضاع مرگ و زندگی توصیف کردند. ایشان تأکید کردند که در صورتعدم اقدام به موقع وعدم تقویت توانمندیها در تمامی جنبهها، اوضاع بسیار خطرناک خواهد بود. به عنوان فعالان رسانهای، ضرورت دارد که در عصر هوشمندی و فناوری، نقش خود را به درستی ایفا کنیم.
وی افزود: فضای مجازی انحصار و گفتگوی یکطرفه را شکسته است. در حال حاضر خبرنگارانی که از اوضاع جنوب لبنان و مناطق جنگی فیلم منتشر میکنند، با سانسور ارتش رژیم صهیونیستی مواجهاند. این مسأله نشان میدهد که فضای مجازی میتواند نقش مهمی در اطلاعرسانی و مقاومت ایفا کند.
پژوهشگر حوزه رسانه تصریح کرد: در لایوهای موجود، برخی افراد سعی دارند با ایجاد ترس و نگرانی، امنیت ایران را زیر سئوال ببرند. در حالی که در حوزه نظامی زد و خوردهایی وجود دارد، نباید توانمندی دشمن را بزرگنمایی کرده و توانمندیهای خود را نادیده بگیریم.
لسانی تأکید کرد: هر کنشگر فضای مجازی باید نقش خود را در این فضا بشناسد و بداند که در این اوضاع مرگ و زندگی جبهه مقاومت، چه نقشی دارد. رهبر انقلاب بر لزوم انجام کار درست در زمان مناسب تأکید کردند.
وی ادامه داد: ما باید در فضای مجازی به نقش خود توجه کنیم و بررسی کنیم که امروز چه اقداماتی میتوانیم انجام دهیم. برخی از فعالان رسانهای بر تولید محتوا برای تقویت جبهه مقاومت تمرکز دارند. به عنوان مثال، انیمیشنی که توسط یک کمپانی آمریکایی ساخته شده، توانمندیهای نظامی کشور را به خوبی نشان داده است.
کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانیم محتوای مناسبی برای مخاطبان خارجی تولید کنیم. بسیاری از فعالان رسانهای در جنوب لبنان از طریق بلاگها برای مخاطبان داخلی و خارجی محتوا تولید میکنند.
لسانی افزود: در عرصه نظامی، این کار به هدایت آتش معروف است. باید تمرکز کنیم و یک نقطه را هدف قرار دهیم. اگر همه گروهها به یک نقطه بزنند، عملیات رسانهای موفقی خواهیم داشت. تمرکز و همگرایی در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است و باید از چند صدایی و تفرقه جلوگیری کنیم.
وی همچنین بر ضرورت پیامهای ماندگار تأکید کرد و گفت: باید نمادهایی پیدا کنیم که برای مردم عادی قابل فهم و تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، اقدام آقای میرکریمی در تولید یک تیتراژ ۲۰ ثانیهای، پیام مهمی را منتقل کرد.
وی تأکید کرد: در فضای مجازی، یک کلمه یا یک جمله میتواند دلها را تحت تأثیر قرار دهد. وظیفه ما این است که انجمادی که شکل گرفته را ذوب کنیم و با تولید محتواهای مؤثر، آگاهی و احساسات را تحریک کنیم.
لسانی تأکید کرد: ما باید با تولید پیامهای مؤثر، این عوامل را بشکنیم و جهان را بیدار کنیم. در جنگ شناختی، دشمن با اطلاعات نادرست و اخبار جعلی، ادراکات نادرستی را ایجاد میکند. وظیفه ما این است که با آگاهی و تولید محتوای صحیح، این فضای انجماد را ذوب کرده و کنشسازی کنیم.
وی افزود: هر چه بیشتر کنشسازی و شبکهسازی کنیم، گروههای مقاومت جدیدی شکل خواهند گرفت. امروزه دانشجویان در دانشگاههای آمریکا و اروپا تظاهرات میکنند و با سانسور مواجهاند که نشاندهنده ذوب شدن سبک زندگی غربی مبتنی بر مصرفگرایی، لذتگرایی و فردگرایی است.
لسانی تصریح کرد: تولید پیامهای مؤثر و همگرایی اثر گذراترین ابزار جنگ است و باید به داخل و خارج از کشور یارگیری کنیم و جبهه مقاومت را تقویت کنیم؛ اقداماتی که کریس رونالدو انجام داد، نشاندهنده تأثیرگذاری کنشهای فردی است. او یک کودک فلسطینی را که خانوادهاش در حملات شهرکنشینان به شهادت رسیده بودند، دعوت کرد و به او پیراهن امضا شدهای هدیه داد.
پژوهشگر حوزه رسانه خاطرنشان کرد: در فضای رسانهای، باید ترندهای مثبت ایجاد کنیم و با همگرایی و تمرکز، پیامهای ماندگاری را به جهان منتقل کنیم.
منبع: ایلام بیدار
انتهای خبر/