دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-24 12:07 - شماره خبر : 8940 0
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر از خسروی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: پایانه مرزی خسروی قدیمی‌ترین دروازه ورودی به عتبات عالیات است و امسال پیش‌بینی ما این است که بیش از ۵ میلیون نفر از طریق مرز خسروی به زیارت خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عبدالوحید محمدی در بازدید از موکب‌های اربعین حسینی در شهرستان سرپل‌ذهاب؛ اظهار داشت: بازدید میدانی اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در راستای خدمات‌رسانی  هرچه بهتر شهرستان‌های در مسیر زوار اربعین استان انجام می‌گیرد که مشکلات موجود برطرف شود. 

وی افزود: در این راستا بازدید از مواکب، مجتمع‌های خدماتی بین راهی و بازارچه‌ها و مواردی که می‌تواند در اقتصاد استان تاثیرگذار باشد در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، دالاهو و سرپل‌ذهاب انجام گرفته است که بتوانیم برای میزبانی بهتر به زوار سیدالشهداء کمک کنیم. 

محمدی تصریح کرد: با توجه به ورود زوار به استان کرمانشاه مصرف انواع کالاها افزایش می‌یابد لذا امسال در راستای پشتیبانی و تأمین کالاهای مورد نیاز و خدمات مواکب و مردم استان از جمله برنج، مرغ، گوشت منجمد، شکر، آرد و… انجام گرفته و از طریق شبکه‌های توزیع در حال توزیع است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد، حتی اگر مصرف بیش از این میزان باشد به سرعت قابل تأمین است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در پایان افزود: پایانه مرزی خسروی قدیمی‌ترین دروازه ورودی به عتبات عالیات است و امسال پیش‌بینی ما این است که بیش از ۵ میلیون نفر از طریق مرز خسروی به زیارت خواهند رفت. 

مشکلی از نظر تأمین سوخت در سرپل‌ذهاب نداریم

صدرالله بابلی در ادامه این بازدید، اظهار داشت: در سرپل‌ذهاب ۳۵ موکب خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی برپا همچنین جلسات مختلف ستاد تنظیم بازار در شهرستان برگزار شده است و ستاد تنظیم بازار استان نیز در تأمین اقلام و کالاهای اساسی کمک کردند و انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به شهرستان سرپل‌ذهاب داشته باشند. 

وی تصریح کرد: اختصاص آرد شناور به خبازی‌های شهرستان با دستور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه انجام گرفت و تعداد ۱۵ خبازی نیز هماهنگ شده که ساعات بیشتری نان پخت کرده و در اختیار مواکب قرار دهند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ناظران ستاد تنظیم بازار در رابطه با تمامی صنوف در بازار شهرستان فعال بوده و بدون تسامح و تساهل با متخلفان بازار در خصوص کم‌فروشی، احتکار و گران‌فروشی برخورد خواهند کرد. 

بابلی خاطرنشان کرد: در رابطه با خدمات‌دهی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان آمادگی کامل وجود دارد و تاکنون مشکلی در این خصوص نداشتیم اما جا دارد در صورت تأمین سوخت خصوصاً بنزین نگاه ویژه‌ای به شهرستان سرپل‌ذهاب انجام شود. 

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: یکی از برنامه‌های مورد نظر شهرستان ایجاد بازارچه عرضه محصولات، تولیدات و صنایع دستی شهرستان در مسیر بازگشت است که در سال گذشته این بازارچه ایجاد شد و مورد استقبال زائران و مورد رضایت فروشندگان قرار گرفت. 

وی در پایان از تلاش معاونت امور اقتصادی و اعضای ستاد کارگروه تنظیم بازار شهرستان در راستای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مواکب خدمات‌رسانی شهرستان سرپل‌ذهاب تقدیر کرد. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eroQz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار