حالت تاریک

کاردار سوئد به وزارت خارجه ایران احضار شد

کاردار سوئد به وزارت خارجه ایران احضار شد

در پی حکم صادره علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، کاردار این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار و به وی اعلام شد که ایران حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری فارس، در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپا در احضار کاردار سوئد ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تاسف است که ادعاهای واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده‌اند، در دادگاهی با حداقل معیارهای دادرسی عادلانه مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوءاستفاده از سازوکارهای حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال شود. 

به گزارش فارس، دادگاه تجدیدنظر سوئد روز گذشته حکم دادگاه بدوی این کشور مبنی بر حبس ابد حمید نوری که از سال ۱۳۹۸ در پی یک عملیات فریب و با طراحی گروهک تروریستی منافقین زندانی و در سلول انفرادی به سر می‌برد را تایید کرد.

مدیرکل غرب اروپا در احضار کاردار سوئد افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیارهای فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

مدیرکل غرب اروپا بیان کرد: دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند. 

کاردار موقت سفارت سوئد هم گفت که مراتب را در اسرع وقت به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.

پیش از این نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره توسط دادگاه‌های سوئد را غیرقابل قبول خواند و محکوم کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از