حالت تاریک
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

تخصیص ۱۸۵ میلیاردتومان به بیمارستان‌های دولتی کرمانشاه

تخصیص ۱۸۵ میلیاردتومان به بیمارستان‌های دولتی کرمانشاه

رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای گفت: دستگاه «ام‌آر‌آی» و تخت‌های بستری جدید که امروز به ظرفیت درمانی کرمانشاه اضافه شد حدود ۱۸۵ میلیارد تومان برای نظام پرداختی هزینه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حسین‌علی شهریاری صبح امروز جمعه در مراسم افتتاحیه بخش‌های بستری بیمارستان آیت‌الله طالقانی (ره) و امام رضا (ع) کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به جمعیت آن که نزدیک به ۲ میلیون نفر است جزو استان‌های پیشرو کشور در زمینه بهداشت و درمان است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴ هزار تخت بیمارستان در کرمانشاه وجود دارد، افزود: این استان به عنوان یک چهارراه میان استانی پذیرای بیمارانی از استان‌های مجاور است.

وی با بیان اینکه از لحاظ تجهیزات نیز کرمانشاه از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار است، گفت: در بخش‌های «آی‌سی‌یو» و «ان‌آی‌سی‌یو» نیز تخت‌ها و قسمت‌های ضروری بیشتری اضافه شده است.

شهریاری تصریح کرد: دستگاه «ام‌آر‌آی» و تخت‌های بستری جدید نیز به ظرفیت درمانی کرمانشاه اضافه شده که افزوده‌شدن این ظرفیت‌های جدید به بخش درمان کرمانشاه حدود ۱۸۵ میلیارد تومان برای نظام پرداختی هزینه داشته است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها نشان‌دهنده توجه نظام، به سلامت مردم است که خوشبختانه استان کرمانشاه در زمینه بهداشت و درمان در کشور پیشرو است.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکل پرداختی پرستاران گفت: در رابطه با جامعه پرستاری متأسفانه دولت‌های پیشین تعرفه‌های پرستاری را اجرایی نکردند.

وی افزود: دولت شهید رئیسی بودجه‌ای را برای این امر اختصاص داد این بودجه در سال اول ۵ هزار میلیارد و در سال دوم ۷ هزار میلیارد در نظر گرفته شد اما آنچه‌که مد نظر بود متأسفانه تحقق نیافت.

شهریاری اذعان داشت: متأسفانه در پرداخت‌ها نیز تبعیض وجود داشت به گونه‌ای که مبالغ پرداختی به پرستاران در مواردی اختلاف زیادی داشت که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده بودجه لازم تزریق شود. 

وی گفت: رئیس‌جمهور جدید خود همیشه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان مطالبه‌گر بوده است و همیشه به اجرای قانون تأکید داشته، ایشان به عنوان یک پزشک با دغدغه‌های حوزه سلامت آشنا است. 

وی گفت: امیدواریم به زودی با دستور مستقیم رئیس‌جمهور و بدون دخالت کمیسیون، حقوق و مطالبات کادر درمان از پزشک و پرستار گرفته تا بهورز و بهدار پرداخت شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از