حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه برای مدیریت بحران نیازمند ۴ همت است

کرمانشاه برای مدیریت بحران نیازمند ۴ همت است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تجهیزات استان کرمانشاه نیازمند بروزرسانی است گفت: کرمانشاه برای مدیریت بحران نیازمند ۴ همت است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: استان کرمانشاه در موضوعات مختلف بحران شامل وقوع زلزله، سیل، سیلاب، حوادث کوهستان و آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در خطر وقوع حادثه قرار دارد که نیازمند توجه بیشتر به مدیریت بحران استان کرمانشاه هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به بارندگی مناسب در پاییز و زمستان و رویش گیاهان در عرصه‌های منابع طبیعی در فصل گرما احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که بر اساس شرایط و جابه‌جایی امکانات در استان زمان اطفای حریق در مناطق صعب‌العبور کاهش یافته است.

صحرایی بیان کرد: پدیده ریزگردها نیز از گذشته تاکنون در استان کرمانشاه وجود داشته و شدت و ضعف آن طی سال‌های گذشته متفاوت بوده است و در مجموع استان کرمانشاه باید برای تمام حوادث در آمادگی کامل قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در گذشته به دلایل اشتباه جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در سال ۹۶ اعلام شده در صورتی که هنوز بسیاری از اماکن عمومی و خصوصی دچار مشکل هستند اما اعتباری برای بازسازی آنها وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین راه‌آهن کرمانشاه به دلیل افتتاح با مشکلاتی برای خدمات‌رسانی به مردم مواجه است که تنها برای اصلاح مسیر تا کرمانشاه نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و در این مسیر به همکاری مدیران کشوری و استانی نیازمند هستیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: در موضوع امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده نیز مردم منطقه با مشکلات بسیاری مواجه‌اند که معیشت و زندگی را با سختی‌هایی همراه کرده است و باید سیستم بانکی همراهی و همکاری لازم را انجام دهد و اعتبار لازم نیز برای بازسازی باید اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در شهر کرمانشاه ساماندهی رودخانه قره‌سو آغاز شده که علاوه بر اصلاح امور می‌تواند موجب گردشگری باشد که یکی از مطالبات مردم استان کرمانشاه است که درپی استفاده پساب در صنایع بزرگ استان کرمانشاه هستیم.

 استاندار کرمانشاه افزود: برای لایروبی رودخانه‌ها، تجهیزات امدادرسانی و اطفای حریق استان کرمانشاه می‌تواند مرکزیت غرب کشور باشد و به استان‌های مجاور خدمات‌رسانی کند و به کمک جمعیت هلال‌احمر نیازمندیم.

صحرایی تصریح کرد: در مجموع برای مباحث مدیریت بحران در استان کرمانشاه به ۴ هزار میلیارد تومان نیازمندیم که انتظار داریم بر اساس یک برنامه مدون شاهد اختصاص منابع مالی لازم باشیم.

۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه لایروبی شدند

افشین یگانه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران استان کرمانشاه با همراهی استاندار کرمانشاه همکاری همه‌جانبه‌ای را با مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت بحران استان کرمانشاه انسداد چاه‌های غیرمجاز به ویژه در دشت‌های ممنوعه است که سطح آب‌های زیرزمینی را کاهش داده و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای ۱۳۵ حلقه چاه غیرمجاز تنها در شهر کرمانشاه مسدود شده است.

یگانه تصریح کرد: همچنین طرح جایگزینی پساب فاضلاب در مصارف صنعتی از دیگر برنامه‌های مهم مدیریت بحران استان کرمانشاه با توجه به مشکل کم‌آبی است که در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و هرسین و همچنین صنایع شرق استان کرمانشاه در حال پیگیری و اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب و وارد شدن خسارات فراوان به مردم منطقه و وقوع حوادث گوناگون در کشور افزایش ضریب نفوذ بيمه منازل روستایی و شهری از ۲۰.۹۷ به ۲۳.۷۶ رسیده که با محوریت و همکاری اقتصاد و دارایی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: همچنین یکی از اقدامات مهم که پس از چند سال با همکاری شرکت آب منطقه‌ای در پاییز و زمستان سال گذشته صورت گرفت لایروبی نقاط بحرانی رودخانه‌های استان کرمانشاه بود که ۳۰ کیلومتر از آن انجام شد و این اقدام منجر به جلوگیری از وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان کرمانشاه شد.

یگانه خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل گرما امکان وقوع حریق در مراتع و اراضی منابع طبیعی استان کرمانشاه وجود دارد و سال گذشته با میدان‌آوری و کمک مردم منطقه توانستیم حريق‌های مختلف را اطفا کنیم اما نیازمند اختصاص تجهیزات جدید به مجموعه سازمان‌های مدیریت بحران هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در مرکزیت غرب کشور قرار دارد و این استان در مواقع بحرانی می‌تواند پاسخگوی نیاز استان‌های مجاور باشد مدیریت بحران کرمانشاه نیازمند تخصیص اعتبارات و ماشین‌آلات در بحث امدادرسانی است.

یگانه عنوان کرد: بازسازی برخی ادارات و اماکن شهرستان سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله سال ۹۶ باقی مانده که نیازمند تخصیص اعتبار برای نوسازی و بازسازی مناطق هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از