حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
کرمانشاه لوح مهد خوراک ایران را دریافت کرد
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

کرمانشاه لوح مهد خوراک ایران را دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه لوح مهد خوراک ایران را دریافت کرده، گفت: تلاش می‌شود که ظرفیت‌های گردشگری استان را در حوزه خوراک معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ داریوش فرمانی ظهر امروز شنبه در مرحله نهایی جشنواره طعم امید ۳ که در مجموعه تفریحی - توریستی «دایه» شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاق خوراک است که باید از این ظرفیت در جذب گردشگر استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: یکی از دلایل تنوع غذایی استان به‌خاطر چهار فصل بودن آن و رویش گیاهان متنوع است که زنان این دیار توانسته‌اند هنرمندانه و خلاقانه از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

وی گفت: داشتن روحیه مهمان‌نوازی و احترام به مهمان دلیل دیگر تنوع غذایی در این استان است که زنان و مادران همیشه درصدد هستند در پذیرایی از مهمان سنگ‌ تمام بگذارند.

فرمانی با اشاره به ظرفیت کرمانشاه در موضوع خلاقیت خوراک‌ها، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه را در حوزه گردشگری خوراک هم در حوزه ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی استان اقداماتی را با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک کشور آغاز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب مجوز راه اندازی آکادمی گردشگری خوراک و آشپزخانه صنعتی آموزش آشپزی اشاره کرد.

فرمانی با بیان اینکه کرمانشاه لوح مهد خوراک ایران را دریافت کرده، افزود: در نمایشگاه‌های بین‌المللی و گردشگری، غرفه کرمانشاه که بر اساس خوراک است، به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌شود‌.

گفتنی است در مرحله نهایی جشنواره طعم امید ۳ تعداد ۱۳ نفر از معلولان استان‌های لرستان، کردستان، همدان، ایلام و کرمانشاه که مبتلایان به سندروم داون، معلولان جسمی حرکتی و افراد نابینا بودند، حضور داشتند و در پایان آشپزی از نفرات برتر تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از