حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
تقدیم یک‌هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در کرمانشاه
معاون پرورشی آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد:

تقدیم یک‌هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در کرمانشاه

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه یک‌ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در استان تقدیم انقلاب کرده، گفت: برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای تبیین اهداف آن‌ها است‌.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ احمد شایسته ظهر امروز شنبه در نشست خبری کمیته دانش‌آموزی و فرهنگی کرمانشاه که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات افتخارآمیز وعده صادق ۲، اظهار داشت: کمیته دانش‌آموزی و فرهنگی استان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان که ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار می‌شود از مهرماه سال گذشته تاکنون برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده که هدف آن‌ها ترویج فرهنگ و شهادت بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از زمان ابلاغ برنامه‌ها تاکنون ۸۱ جلسه در سطح نواحی و شهرستان‌ها برگزار شده و در این راستا دبیرخانه نواحی در استان شکل گرفت.

شایسته با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف آن‌ها است و نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسائل آموزشی، فرهنگ‌سازی اهداف شهیدان دانش‌آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه در گام اول مقرر شد تدوین آثار شهدا توسط دانش‌آموزان انجام شود، گفت: در مدارسی که به نام شهدا مزین هستند از دانش‌آموزان خواسته شد وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهیدان گردآوری شود و علاوه بر قرائت در مناسبت‌های مختلف، از طریق برنامه مجازی شاد نیز منتشر شد.

شایسته خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌ها تهیه یک‌ هزار و ۷۴ مورد اثر در قالب کلیپ، عکس‌نوشته، دل‌نوشته، مقاله، شعر در شبکه اجتماعی شاد منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در مناسبت‌های مختلف، برگزاری تعداد ۱۱۱ مورد محفل انس با قرآن و ساخت ۱۲۵ قطعه تابلو نشان و نصب آن در مدارس از دیگر برنامه‌ها بوده است.

شایسته همچنین اجرای طرح لاله‌های روشن در همه مدارس، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در راستای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه برشمرد.

وی از برگزاری ۵۰ مسابقه علمی به نام شهدا در استان خبر داد و گفت: همچنین به منظور آشنایی دانش‌آموزان با صنایع موفق و تازه تأسیس استان، در قالب اردوهای راهیان پیشرفت بازدید از این صنایع به طور متناوب انجام می‌شود‌.

این مسئول در ادامه به برگزاری اردوی راهیان نور غرب و جنوب اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۲ هزار و ۷۶۲ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور جنوب و تعداد یک‌ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور غرب طی یک‌سال گذشته اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه حدود ۸۰۰ شهید دانش‌آموز و ۱۸۰ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده، گفت: یادواره‌هایی در سطح مدارس و نواحی برگزار شده که شاخص‌ترین آن اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بود که با حضور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دهم مهرماه در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) برگزار شد.

شایسته در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد ۸ هزار و ۸۴۴ قلم نوشت‌افزار و ۸ هزار و ۲۰۴ بسته معیشتی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند و کم‌برخوردار قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از