حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
کنگره‌‌های شهدا از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی انقلاب
جانشین فرمانده ناحیه جوانرود مطرح کرد:

کنگره‌‌های شهدا از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی انقلاب

جانشین فرمانده ناحیه سپاه شهرستان جوانرود با با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا بسیار ارزشمند است، گفت: کنگره‌‌های شهدا از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی انقلاب است.

مربوط فرزد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: کنگره ملی شهدا یکی از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی انقلاب در عرصه دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده ناحیه شهرستان جوانرود با اشاره به پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی، گفت: شهدا با خون پاک خود عزت، اقتدار و آبرو را به ایران اسلامی بخشیدند، اکنون وظیفه ما در مقابل خون مطهر شهیدان عمل به وصیت و رهنمودهای آن‌ها است تا پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی را ادامه دهیم. 

وی با تأکید بر نقش فرهنگی و اجتماعی این کنگره، ادامه داد: برگزاری کنگره ملی شهدای ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان باعث زنده شدن خاطرات شهدا و نقش مؤثر این عزیزان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شود و همچنین با اثرگذاری بر فرهنگ جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی خواهد شد.

فرزد تصریح کرد: شهدا با قطره‌قطره خون خود دژ محکمی در برابر دشمنان ایجاد کردند و باعث امنیت مرزهای میهن اسلامی شدند، شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و خواسته آن‌ها خدمت‌رسانی به مردم و مظلومان است و ما در مقابل خون این عزیزان وظیفه داریم. 

وی با اشاره به اقدامات این کمیته در راستای کنگره شهدا، افزود: تلاش برای معرفی ویژگی‌ها و جنبه‌های ناشناخته زندگی و سیره عملی شهدا و انتقال آن به ذهن و فکر جوانان و نوجوانان و افراد تراز انقلاب اسلامی، تهیه مستند و به تصویر کشیدن فضای جهاد و ایثار و شهادت در فضای مجازی، به تصویر کشیدن همه شهیدان از هر طیف و قشری از جمله اقدامات این کمیته است.

فرزد خاطرنشان کرد: هر قشری وظیفه دارد در قالب برنامه‌های متنوع شهدای شاخص خود را معرفی کند و با انتقال این باور به مردم که شهدا توانستند و ما با توکل به خدا و باور به مردم و باور به خود می‌توانیم این مسیر پر سعادت را طی کرده و در پیروزی بر استکبار موفق عمل کنیم. 

وی ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی مکتب شهدای معظم را از مهم‌ترین اهداف کنگره ملی شهدا دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در قالب آبروی محله، شهدای بخش کلاشی و مرکزی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، برگزاری یادواره‌های بسیج اقشار در ادارات و شهرستان و به تصویر کشیدن این حماسه‌ها در جامعه بسیار اثرگذار بوده و از قبیل برنامه‌هایی است که باید با قوت ادامه یابد، برگزاری یادواره ۳۴۴ شهید شهرستان نیز انجام خواهد شد تا هرچه باشکوه‌تر به پیشواز کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه برویم.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از