حالت تاریک
رئیس بنیاد شهید کنگاور مطرح کرد:

کنگره شهدا تجلی‌گاه رشادت و سرافرازی کرمانشاه

کنگره شهدا تجلی‌گاه رشادت و سرافرازی کرمانشاه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور گفت: کنگره شهدا فرصتی ارزشمند برای انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان در قلب‌ها است.

ولی بهرامی‌شفا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تشریح برنامه‌های پیش روی این نهاد در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا، اقدامی ارزشمند و امیدآفرین در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان و پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگاور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت بزرگداشت شهدا برای آینده نظام و انقلاب، عنوان کرد: هدف از برگزاری اینگونه مراسمات را بسترسازی برای نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در دل‌ها است و برگزاری این کنگره‌ها فرصتی ارزشمند و اقدامی اثرگذار برای انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها در قلب‌ها است. 

بهرامی‌شفا در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این کنگره از جمله برگزاری ۲۸ یادواره شهرستانی، خانگی، عشایری، دانش‌آموزی، دانشجویی، روستایی، ورزشی، فرهنگی، سادات، روحانیون و… اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، چاپ و تعویض تمثال شهدای گرانقدر بر روی تابلوها در ورودی و مرکز شهرستان و روستاهای تابعه، بزرگداشت سالروز ورود آزادگان و تجلیل از آن‌ها، برگزاری همایش پیاده‌روی دانش‌آموزی و… از جمله برنامه‌های انجام شده در این راستا طی یک سال گذشته است. 

بهرامی‌شفا با بیان اینکه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در ۲۰ مهرماه سال جاری همزمان با سالروز ورود تاریخی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ به این استان برگزار خواهد شد، گفت: استان کرمانشاه به عنوان سرزمینی که در طول جنگ تحمیلی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افتخار میزبانی از این کنگره را دارد، شهرستان کنگاور نیز با تقدیم ۴۲۳ شهید، سهم بسزایی در حماسه دفاع مقدس ایفا کرده است. 

وی افزود: شهدای عزیز به تکلیف خود نسبت به انقلاب اسلامی عمل کردند و از جان خود که با ارزش‌ترین سرمایه‌شان بود گذشتند و باعث آرامش، امنیت و هویت‌بخشی به جامعه شدند. 

بهرامی‌شفا در پایان با تأکید بر نقش بی‌بدیل شهدا در حفظ و حراست از کیان انقلاب و ارزش‌های اسلامی، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره و یادواره‌ها، چراغی روشن در مسیر جامعه و الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از