حالت تاریک
Image
Logo
یکشنبه, 15 مهر 1403
کنگره شهدا عاملی برای تقویت وحدت ملی
استاد دانشگاه آزاد کنگاور مطرح کرد:

کنگره شهدا عاملی برای تقویت وحدت ملی

استاد دانشگاه آزاد کنگاور گفت: کنگره‌های شهدا هم وظیفه پاسداری از فرهنگ شهادت را بر عهده دارند و هم به عنوان یک عامل تقویت‌کننده مقاومت و وحدت ملی عمل می‌کنند.

بهزاد سوکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی (ره)، ملتی که برای شهادت ایستاده است، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر او سلطه پیدا کند و این به معنای اهمیت روحیه ایثار و مقاومت برای استقلال و عزت ملی است. 

وی افزود: از سوی دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تأکید بر استمرار این روحیه در جامعه دارد. 

سوکی تاکید کرد: این دو نگاه نشان می‌دهد که کنگره‌های شهدا هم وظیفه پاسداری از فرهنگ شهادت را بر عهده دارند و هم به عنوان یک عامل تقویت‌کننده مقاومت و وحدت ملی عمل می‌کنند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کنگاور خاطرنشان کرد: این کنگره‌ها فرصتی برای بازتولید ارزش‌های ایثار و مقاومت در نسل‌های مختلف فراهم می‌کنند و به جامعه یادآور می‌شوند که با حفظ این ارزش‌ها، هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را از مسیر انقلابی خود خارج کند. 

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره‌های شهدا می‌تواند تأثیرات مثبت متعددی بر نسل جوان داشته باشد، اذعان داشت: از جمله آشنایی جوانان با آرمان‌های شهدا باعث تقویت روحیه فداکاری در آن‌ها می‌شود و این فرهنگ می‌تواند به عنوان یک مبنای اخلاقی برای نمایش رفتارهای شایسته در جامعه عمل کند. 

وی با یادآوری تاریخ مبارزات به عنوان دیگر راهکارهای آشنایی جوانان با شهدا، افزود: این آشنایی به نسل جوان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه می‌توانند با تهدیدات معاصر دست و پنجه نرم کنند و الگوهای مؤثری برای مقاومت و پایداری بیاموزند. 

سوکی ادامه داد: با بزرگداشت و توجه به شهدا، جوانان به ارزش‌های ملی و دینی خود آگاه‌تر می‌شوند و حس هویت خود را در جامعه تقویت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه داستان‌های شهدا، به‌ویژه جوانانی که به جبهه‌ها رفتند، می‌تواند منبع الهام‌بخشی باشد که نسل جوان را به حرکت در مسیرهای مثبت تشویق کند، تصریح کرد: انتقال آرمان‌های شهدا به جوانان به آن‌ها کمک می‌کند تا در زندگی خود اهدافی بلندمدت و معنادار داشته باشند و برای آن‌ها تلاش کنند. 

این استاد دانشگاه گفت: در مجموع، این کنگره تأکید بر اهمیت یادآوری و تکریم شهدا دارد که نه‌تنها به شکل‌گیری ارزش‌های انسانی و ملی کمک می‌کند، بلکه معیاری برای ایجاد یک جامعه فعال، پویا و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از