پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-13 21:38 - شماره خبر : 9537 0
یادواره شهدا در بخش کلاشی شهرستان جوانرود؛

کنگره شهدا فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهان پیش از انقلاب، ایران را عمدتاً به واسطه ذخایر نفتی‌اش می‌شناخت اما به برکت خون شهدا امروزه ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و مستقل در عرصه جهانی شناخته می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ صبح امروز سه‌شنبه مراسم یادواره شهدا بخش کلاشی شهرستان جوانرود با حضور نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر شروینه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، با اشاره به نقش ارزشمند شهدا در نظام اسلامی، اظهار داشت: یکی از برکات خون پاک شهدا، وجود مسئولانی از جنس مردم و به ویژه از خانواده معظم شهدا در دستگاه‌های اجرایی کشور است؛ حضور این عزیزان که از نزدیک با آرمان‌های شهدا آشنا هستند، افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان جوانرود در ادامه بیان داشت: در دوران طاغوت، مسئولان به جای خدمتگزاری، خود را بر مردم مسلط می‌دیدند اما به برکت خون پاک شهدا، امروزه شاهد آن هستیم که مسئولان و مردم در یک رابطه صمیمانه و مبتنی بر همکاری متقابل قرار دارند.

عبدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، با اشاره به رشادت‌های کم‌نظیر شهدا، گفت: شهدا با نثار جان خود، برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزودند؛ امروز ما به عنوان ادامه‌دهندگان راه این عزیزان، مسئولیت سنگینی بر دوش داریم تا با عمل به وصیت‌نامه‌هایشان و پاسداری از ارزش‌های انقلاب، دین خود را به خون پاکشان ادا کنیم.

شهدا با خون خود از انقلاب اسلامی دفاع کردند 

حجت‌الاسلام والمسلمین صباح یاری، در سخنانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بر لزوم حفظ و گسترش این دستاوردها تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با ایجاد تحولات بنیادین در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، دستاوردهای ارزشمندی را برای ملت به ارمغان آورده است، این دستاوردها که مرهون خون شهدا و ایثارگری مردم است، همواره مورد طمع دشمنان بوده است لذا حفظ و گسترش این دستاوردها، مسئولیت همگانی است.

امام جمعه شهر شروینه ضمن گرامیداشت یاد شهدای بخش کلاشی، افزود: این منطقه با تقدیم ۴۲ شهید و یک آزاده، برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی افزوده است، فداکاری‌های مردم کرد در دفاع از انقلاب، نشان از تعهد عمیق آنان به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، پاسداشت مقام شامخ شهدا و خانواده‌های محترم آنان از جمله وظایف مهم ما است.

وی افزود: کنگره ملی شهدا یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدایی است که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی فداکاری کردند، این کنگره‌ها فرصتی ارزشمند برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال درس‌های مقاومت و پایداری به نسل جوان است.

کنگره شهدا فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب

رشادت های شهدا باعث پیشرفت امروز است

 

 نامدار حسینی، با بیان اینکه بالاترین مرتبه‌ای که انسان می‌تواند به آن دست یابد، مقام شهادت است، افزود: شهدا با ایثار جان خود، راه را برای پیشرفت نسل‌های آینده هموار کردند و ما امروز از برکات خون پاک آن‌ها بهره‌مندیم.

 

فرماندار شهرستان جوانرود ضمن تأکید بر مسئولیت‌ پذیری مسئولان، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما در قبال این عزیزان، رفع مشکلات و موانع پیش روی آن‌هاست، در این مسیر، نباید از تلاش و کوشش فروگذار کنیم و حتی پس از تلاش فراوان، انگیزه خود را برای خدمت‌رسانی از دست ندهیم.

 

مکتب انقلاب مکتب خدمت‌رسانی است

 

 بهرام میرزایی، با اشاره به کیفیت پایین خدمات‌رسانی مسئولان در دوران پهلوی، اظهار داشت: در زمان طاغوت، در هر منطقه‌ای تنها یک نظامی با رتبه پایین حضور داشت و به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌شد اما اکنون، به برکت انقلاب اسلامی، حتی بالاترین مقامات نظامی در دورترین نقاط مرزی کشور نیز در خدمت مردم هستند.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان جوانرود گفت: رژیم پهلوی به دلیل بی‌کفایتی و وابستگی به بیگانگان، بخش‌های وسیعی از خاک ایران را در معرض خطر واگذاری قرار داد اما انقلاب اسلامی و خون شهدا، اجازه نداد حتی با هشت سال جنگ نابرابر و تحمیلی در شرایط سخت یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد و امنیت امروز ایران را مدیون این ایثارگری‌ها هستیم.

 

وی با تأکید بر اهمیت حضور پرشور مردم، افزود: برگزاری باشکوه کنگره و یادواره‌های شهدا، فرصتی ارزشمند برای معرفی هرچه بهتر مکتب انقلاب و شهدای والامقام به جهانیان است و نیازمند همراهی همه‌جانبه مردم انقلابی است.

کنگره شهدا فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب

تغییر هندسه و معادلات جهان

 

رستگار یوسفی ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار داشت: با مروری بر تاریخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران، به وضوح مشاهده می‌شود که این نظام حکومتی فاصله عمیقی میان مردم و حاکمیت ایجاد کرده بود اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا، شاهد وحدت و همدلی مردم و مسئولین هستیم؛ در این شرایط، مسئولین موفقیت خود را خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم و حل مشکلات آنان می‌دانند.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، افزود: جهان پیش از انقلاب، ایران را عمدتاً به واسطه ذخایر نفتی‌اش می‌شناخت اما انقلاب اسلامی، تحولات ژرفی در هندسه سیاسی و معادلات بین‌المللی ایجاد کرد و امروزه ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و مستقل در عرصه جهانی شناخته می‌شود.

 

وی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع مقدس، اظهار داشت: ملت ایران با آرمان‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، انقلابی بزرگ را رقم زد؛ دشمنان، با تصور خاموش کردن آتش این انقلاب، جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند اما مقاومت جانانه و ایثارگری‌های شهدای والامقام، توطئه دشمن را نقش بر آب کرد و پیروزی از آن ملت ایران شد.

 

وی بیان کرد: کنگره‌های ملی شهدا، پل ارتباطی بین نسل امروز و شهدای گرانقدر هستند؛ این رویدادها با معرفی سیره و ارزش‌های شهدا، به تقویت روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه کمک می‌کنند و در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن، سدی مستحکم ایجاد می‌کنند؛ برگزاری مستمر این کنگره‌ها، گامی مؤثر در جهت حفظ و تقویت هویت ملی و دینی است.

 

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

 

کنگره شهدا فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4abKq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار