حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

کنگره شهدا گامی برای ترویج فرهنگ شهادت

کنگره شهدا گامی برای ترویج فرهنگ شهادت

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: برگزاری کنگره شهدا گام مهمی در انتقال مفاهیم عمیق و معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مجتبی کاکایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا گامی مهم در انتقال مفاهیم عمیق شهدا، وصایای شهدا، سبک و سیره زندگی شهدا به نسل جوان و نوجوان جامعه است. 

وی افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست باید تلاش کنیم که برگزاری یادواره‌های شهدا، نام و یاد این عزیزان را در جامعه زنده نگهداریم. 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب اذعان داشت: دشمن امروز به خوبی می‌داند که فرهنگ ایثار و شهادت سد و مانع بزرگ و محکمی در برابر خواسته‌ها و اهداف آن‌ها است لذا در جنگ شناختی و فرهنگی که به راه انداخته‌اند به دنبال جایگزین کردن فرهنگ و آرزوهای غربی در دل و ذهن جوانان و نوجوانان ما هستند. 

کاکایی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند با معرفی شهدا در جامعه نهادینه و حفظ شود و برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا گام مهمی در این مسیر است. 

وی خاطرنشان کرد: شهدا بر گردن همه ما حق دارند و ما باید با معرفی شهدا به نسل جوان و نوجوان کشور که راهی برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و نتیجه آن حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، دین خود را به شهدا ادا کنیم. 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب اذعان داشت: سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب به‌عنوان دبیر کنگره شهدای استان کرمانشاه در سطح شهرستان نسبت به برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های مختلف در راستای اجرای فعالیت‌های مرتبط با کنگره شهدای استان اقدام کرده است. 

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در راستای کنگره شهدای استان، گفت: کارگروه‌های مختلف برگزاری یادواره شهدا در شهرستان تشکیل شده و جلسه توجیهی و شرح وظایف این کارگروه‌ها با حضور جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) سپاه استان برگزار و احکام مسئولیتی به آن‌ها تحویل شد. 

کاکایی افزود: در این راستا همچنین جلسه شورای اداری شهرستان و کارگاه‌های مختلف برگزار شده و برنامه‌ریزی برای فضاسازی شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در شهرستان انجام گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های شاخصی همچون صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات‌های دوران دفاع مقدس، سرکشی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در راستای کنگره شهدای استان برگزار شده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از