پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-20 19:06 - شماره خبر : 8804 0
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌آبادغرب:

یادواره شهدا مبانی انقلاب را زنده می‌کند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: یادواره شهدا مبانی انقلاب را زنده می‌کند.

مهدی بساطی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری رویدادهای ارزشی و حماسی از جمله کنگره شهدا در استان کرمانشاه که بی‌شک سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس بود قطعاً یادآور شجاعت، دلیرمردی و از خودگذشتگی مردمانی بود که تا پای جان برای صیانت از خاک مقدس میهن عزیزمان ایران کوشیدند و برای جامعه امروز ما یادآوری این رویدادها، شمیم خوش مقاومت و پایداری از ارزش‌ها و مبانی برجسته انقلاب اسلامی را زنده می‌کند. 

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: احیای فرهنگ مقاومت، جهاد و ایثار آن هم در شرایط حساس منطقه و ایران به عنوان محور مقاومت و امید جبهه مقاومت از برکات و عنایات سیره شهدای عزیز ایران است. 

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدا در استان کرمانشاه که با تقدیم ۹ هزار و ۲۸۳ شهید، نقشی ارزشمند و برجسته‌ای در دفاع مقدس ایفا کرده است می‌تواند در اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تاثیرگذاری ویژه‌ای در بین آحاد جامعه داشته باشد. 

بساطی بیان داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات، تبادل اطلاعات و جنگ رسانه‌ای است قطعاً دشمنان ما درصدد هستند که نسل نوجوان و جوان را از ارزش‌ها و آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی دور کنند و با تکیه بر قدرت رسانه‌ای و شبکه‌های ارتباطی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب اذعان کرد: وظیفه متولیان عرصه فرهنگ است که برای صیانت و حفظ سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان ایران عزیز برنامه‌ریزی کنند که یکی از اقدامات ارزشمند در این راستا، آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با رشادت و از خودگذشتگی دلیرمردانی بود که با تقدیم جان خود مانع از تعرض دژخیمان به خاک پاک میهن شده و به اسطوره‌های انقلابی و ارزشی ایران مبدل شدند. 

وی ادامه داد: قطعاً برگزاری کنگره شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز در این امر مهم بسیار تاثیرگذار و حیاتی خواهد بود، قرار گرفتن استان کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات و پیاده‌روی عظیم عاشقان حسینی در اربعین، فرصت مناسبی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان کرمانشاه به ویژه در حوزه دفاع مقدس است. 

بساطی خاطرنشان کرد: تردد بیش از ۴ میلیون نفر زائر دل‌سوخته ابا عبدالله‌الحسین (ع) در این ایام می‌تواند در جذب گردشگری معنوی و دفاع مقدس تأثیرگذار باشد؛ استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های متعدد یادآور رشادت و مقاومت جانانه مردمانی بود که تا پای جان برای حفظ و حراست از خاک میهن ایستادگی کردند. 

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب ادامه داد: گیلانغرب، دومین شهر مقاوم کشور، سرپل‌ذهاب در عملیات بازی‌دراز، پاوه و جان‌فشانی‌های شهید چمران، دالاهو و بمباران شیمیایی زرده، اسلام‌آبادغرب در عملیات غرورآفرین مرصاد و جنایات خوفناک منافقین در بیمارستان شهر و… فقط گوشه‌ای از مقاومت مردم این دیار در جنگ تحمیلی است. 

وی گفت: حال که به برکت خون سیدالشهدا (ع)، افتخار میزبانی و خادمی زوار حسینی نصیب مردم استان کرمانشاه شده فرصت گران‌بهایی است که با برگزاری کنگره شهدای استان، نقش و جایگاه کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس برای هم‌وطنان عزیزمان در سایر استان‌ها تبیین شود، در این راستا لازم است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله نمایش خیابانی، عصر شعر و خاطره‌گویی، معرفی کتاب در مواکب استان اقدام کرد. 

بساطی با اشاره به نقش شهرداری در ایجاد فضاسازی مناسب برای برگزاری کنگره شهدا، گفت: انصافاً شهرداری همواره در رویدادهای مختلف فرهنگی، مذهبی و ارزشی و در مناسبت‌های مختلف با تمام توان در زمینه تبلیغات محیطی و فضاسازی حضور چشم‌گیری داشته است و در این رویداد ارزشی هم انتظار می‌رود در معابر اصلی شهرستان نسبت به فضاسازی اقدام کند. 

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب یادآور شد: طراحی و چاپ بنر یک متری با مضمون معرفی شهدای شهرستان و نصب در تمامی محلات شهرستان نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد، پیشنهاد می‌شود تندیس (سردیس) شهدای شاخص شهرستان در معابر عمومی نصب شود. 

وی در پایان گفت: با عنایت به اینکه جنگ تحمیلی در این شهرستان و در عملیات غرورآفرین مرصاد پایان یافت باید بیش از پیش نسبت به معرفی این عملیات تلاش کرد. 

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vbo7y
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار