پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-20 19:10 - شماره خبر : 8805 0
امام جمعه کنگاور:

یاد شهدا دل‌ها را صیقل می‌دهد

امام جمعه کنگاور گفت: کنگره‌های شهدا راهی است که ما را به شهدا متصل می‌کند و یاد شهدا دل‌ها را نورانی می‌کند و صیقل می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ برگزاری یادواره‌های شهدا را موجب متمایل شدن جوانان به سیره شهدا دانست و اظهار داشت: برگزاری کنگره‌های شهدا باعث می‌شود جوانان از نزدیک با سیره و منش شهدا آشنا شوند و با آنها همزاد پنداری کنند و درمسیر شهدا ثابت‌قدم شوند. 

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا برای ما که در این دنیا هستیم این مسئله را یادآور می‌شود که دنیا بسیار کوتاه و ناپایدار است و انسان می‌بیند که شهدا چطور با از خودگذشتگی از این سرای فانی به دیار باقی رفتند. 

حسینی تصریح کرد: نسل جوان نیز می‌داند که جوانی هم مثل برق و باد می‌گذرد و دنیا مثل دالانی است که همه از آن گذر خواهیم کرد. 

خطیب جمعه کنگاور خاطرنشان کرد:  اعمال نیک، شهدا را به نتیجه شهادت رساند زیرا آنها نسبت به عظمت اسلام حساسیت داشتند و جان عزیز خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم پیشگاه احدیت کردند. 

 حسینی با تاکید بر اینکه شهر کنگاور مزین به نام شهدای بزرگی چون شهید بهاءالدین محمدی عراقی و حاج آقا بزرگ محمدی عراقی است، اذعان داشت: ما باید سعی کنیم وصیت‌نامه شهدا را برای نسل جوان انتشار دهیم و اهداف مقدس جهاد در راه خدا که نتیجه آن شهادت است برای جوانان تبیین کنیم.

https://mersadnews.ir/short/4OOLE
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار