حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

۲۵ متخلف انتخاباتی در کرمانشاه دستگیر شد

۲۵ متخلف انتخاباتی در کرمانشاه دستگیر شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت انتخابات گفت: ۲۵ متخلف دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی عصر امروز جمعه در نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰ هزار نفر با حضور در شعب اخذ رأی برای احراز هویت اقدام کرده‌اند که ۵۲ درصد این آمار آقایان و ۴۸ درصد بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: مراجعه افراد به شعب اخذ رأی به معنای شرکت در انتخابات نیست زیرا ممکن است مدارک هویتی افراد دچار مشکل باشد و یا با توجه به قوانین اجازه شرکت در انتخابات را نداشته باشد.

شعبانی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند انتخابات در هشت حوزه انتخابیه به همراه کرمانشاه به صورت الکترونیک است اما فرآیند انتخابات کاملا رضایت‌بخش بوده و روند رأی‌گیری و احراز هویت بدون مشکل بوده است.

وی ادامه داد: ۶۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمانشاه برای حضور مردم در انتخابات برپا شده که در هر شعبه دو تا ۶ صندوق رأی‌گیری بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته برای حضور مردم قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: هیأت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروهای انتظامی در حال برگزاری انتخابات هستند و هیچ‌گونه مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

شعبانی عنوان کرد: تا ساعت ۱۸ امروز فرصت رأی‌گیری وجود دارد اما برای تمدید باید منتظر تصمیم ستاد انتخابات وزارت کشور باشیم که از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود اما در استان کرمانشاه موافق تمدید نیستیم.

وی اضافه کرد: برای دور دوم انتخابات مجلس امکان کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های رأی وجود داشت اما برای اینکه فرصت برای تمام مردم به صورت برابر وجود داشته باشد تعداد شعب و صندوق‌های رأی کاهش نیافت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری ۲۵ نفر در راستای سلامت انتخابات، بیان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که قصد اخلال و یا تبلیغات در روز انتخابات و یا شعب اخذ رأی داشته‌اند برخورد کرده است.

شعبانی تاکید کرد: مردم از شیوه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک کاملا رضایت‌بخش داشتند و درپی آن هستیم تا نواقص فنی معدود را بر طرف کنیم و تاکنون هیچ‌گونه قطعی ارتباط دستگاه‌های احراز هویت و رأی‌گیری را نداشته‌ایم.

وی افزود: پس از پایان رأی‌گیری بدون دخالت هیچ فردی اطلاعات به دستگاه‌های احراز هویت متصل و صورت‌جلسه به ستاد انتخابات وزارت کشور و استان کرمانشاه ارسال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از