حالت تاریک
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کرمانشاه:

۴۰درصد کرمانشاهیان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

۴۰درصد کرمانشاهیان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه صندوق‌های بیمه‌ای متفاوت در استان فعالیت می‌کنند گفت: ۴۰ درصد کرمانشاهیان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اسکندر کاکایی ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۲۶۷ هزار بیمه شده اصلی و ۸۶ هزار مستمری بگیر وجود دارد که از جمعیت ۲ میلیون نفری استان ۸۰۳ هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲۰ هزار نفر بیمه شده اصلی ک مستمری‌بگیر طی چهار سال گذشته به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اضافه شده است که نشان از افزایش پوشش بیمه‌ای این سازمان در جامعه دارد.

کاکایی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه ۴۰ درصد و در کل کشور ۵۴ درصد است و پایین بودن آمار استان نسبت به میانگین کشوری به دلیل حضور صندوق‌های بیمه نیروهای مسلح، بازنشستگی کشوری، بیمه روستایی، بیمه سلامت است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی ۱۴ شعبه شهرستانی، چهار شعبه در کرمانشاه و هفت کارگزاری است که طی امسال ۵۴۴ میلیارد تومان پرداخت مستمری را داشته‌ایم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی درپی افزایش پوشش بیمه‌ای است که در این راستا بیمه زنان خانواده، بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان، هنرمندان، دانشجویی را ایجاد کرده که افراد می‌توانند در قالب قراردادهای مختلف تحت پوشش و مزایای این سازمان قرار بگیرند.

کاکایی خاطرنشان کرد: همچنین افراد ۱۸ تا ۵۰ سال نیز می‌توانند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی در قالب قراردادهای مختلف نسبت بیمه خود اقدام و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بیمه زنان خانواده یکی از اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی است که ۵۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که سهم استان کرمانشاه ۱۰ هزار نفر بود و بیمه دانشجویی نیز در کل کشور ۶۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده که سهم استان یک هزار و ۳۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی است که در این راستا ۵۹ خدمت مهم را در سامانه تأمین اجتماعی ارائه کرده‌ایم تا بیمه‌شدگان بتوانند از میزان پرداخت حق بیمه، اضافه‌کار، عنوان شغلی، سابقه پرداخت بیمه و… مطلع شوند و می‌توان عنوان کرد تأمین اجتماعی سازمانی پیش‌رو در عرصه دولت الکترونیک است.

کاکایی افزود: همچنین سه سامانه نظارتی در تأمین اجتماعی راه‌اندازی شده تا بتوانیم از بروز هرگونه فساد جلوگیری کنیم و خود مردم نیز می‌توانند گزارش‌های خود را به این سامانه اعلام کنند و یکی از مباحثی که جدیدا به وقوع پیوسته ارسال پیامکی تحت عنوان سازمان تأمین اجتماعی برای مردم است که برای بهره‌مندی از مزایای این سازمان که اعلام می‌کنیم غیرقانونی و کلاهبرداری است.

وی اضافه کرد: ارتقای کمک هزینه و مرخصی بارداری برای بانوان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی است که این موضوع از ۶ به ۹ ماه افزایش یافته و بیمه‌شدگان می‌توانند با سابقه پرداخت ۶۰ روز حق بیمه و اشتغال در هنگام استفاده از این قانون از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طی سال‌جاری ۲۲۷ هزار فقره با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان وام به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پرداخت شده که سهم استان ۲ هزار فقره بوده است و میزان وام‌ها از هفت به ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده.

کاکایی با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها براساس مصوبه قانونی هیأت دولت و مجلس صورت می‌گیرد، بیان کرد: افزایش حقوق‌ها بر مبنای ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون صورت می‌گیرد و سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند بدون مصوبه قانونی اقدامی داشته باشد که طی چهار سال گذشته ۱۵۰ درصد حقوق‌ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حداقل حقوق برای بیمه‌شدگان و مستمری بگیران پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان است که برای پرداخت حقوق مستمری بگیران میانگین ۲۴ ماه پایانی سال محاسبه می‌شود که هرچه میزان دستمزد و مدت پرداخت حق بیمه بیشتر باشد دریافتی بیشتر خواهد بودو سقف پرداخت ۳۵ روز در ماه است و ترمیم حقوق برای افراد بالای ۲۰ سال سابقه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: ۲۱ کارگاه و واحدتولیدی در استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که متاسفانه ۴۸۰ میلیارد تومان مطالبه از آن‌ها داریم که بخشودگی جرایم را از اریبهشت تا مردادماه اجرا کردیم.

کاکایی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه درحال پرداخت سه هزار و ۴۰۰ فقره بیمه بیکاری است که حداقل پرداخت ۶ ماه و حداکثر ۵۰ ماه است و در مجموع این سازمان ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های کوتاه مدت پرداخت کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از