حالت تاریک
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه:

۶۶۰۰ نفر نظارت فرآیند انتخابات را برعهده دارند

۶۶۰۰ نفر نظارت فرآیند انتخابات را برعهده دارند

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ نفر عوامل نظارتی در هیأت های مختلف نظارت شهر و روستا به کارگیری و سازماندهی شده و آموزش لازم را دریافت کرده‌اند و عوامل اجرایی نیز آماده برگزاری انتخابات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن مفید ظهر جمعه در خطبه‌های پیش از اقامه نماز جمعه که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال علاوه‌بر آن که در ماه شعبان و اعیاد ولادت ائمه اطهار (ع) قرار داریم رویداد ملی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: باید با مشارکت حداکثری در انتخابات مهم و تاثیرگذار آتی یک تقوای جمعی را برای کشورمان رقم بزنیم و آنچه وظیفه تمام آحاد مردم است شرکت در انتخابات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید تصریح کرد: در قرآن کریم بیان شده که اگر مردم سعادتمندی می‌خواهند باید به میدان بیایند و برای مملکت خود تصمیم بگیرند و این تصمیم‌گیری با مشارکت و حضور در انتخابات میسر می‌شود.

وی ادامه داد: راه رسیدن به آرمان‌ها و تحقق تحول با به میدان آمدن مردم محقق می‌شود و انقلاب اسلامی نیز از بدو تولد مردم سالاری دینی را مدنظر قرار داده و امکان برگزاری انتخابات را فراهم کرده است و اگر استکبار با ملت ایران مخالف است به دلیل برگزاری انتخابات‌ها است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود؛ تاکنون انقلاب اسلامی ایران زمینه برگزاری ۳۰ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر را مهیا کرده تا مردم بتوانند در عرصه‌های مختلف نظر خود را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید بیان کرد: دشمن با انتخابات و اعلام نظر مردم مخالف است و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران برای دشمن مهم نیست زیرا همین دشمن تحریم‌های ضالمانه را از اول انقلاب اسلامی رقم زده و دشمن در ۴۵ سال گذشته دست از هیچ نقشه و توطئه‌ای برای ایران کوتاهی نکرده و یکی از ابزارهای دشمن در کنار فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، دشمنی با انتخاب مردم است.

وی ادامه داد: برخی احزاب سیاسی که امروز دم ازعدم از حضور در انتخابات می‌زنند با دشمنان مردم ایران مخرج مشترک و وجه اشتراک پیدا کرده‌اند و دشمن امروز با به کارگیری تمام ابزارهای رسانه‌ای سعی در کاهش مشارکت و ناامید کردن مردم دارد.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: روزگاری کشورمان به لحاظ ارائه خدمات عقب‌ماندگی‌هایی داشت و مردم دغدغه امنیت، آب، برق و… را داشتند اما جمهوری اسلامی ایران توانست سطح خدمات را افزایش دهد و تمام این دستاوردها با مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی میسر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید خاطرنشان کرد: خادمان مردم در هیات اجرایی و نظارت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا حق اعلام نظر مردم نادیده گرفته نشود زیرا رهبر معظم انقلاب رأی مردم را حق الناس می‌دانند و همین موضوع سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۹۶ تحقیق از کاندیدهای ثبت‌نامی برای مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه به عمل آمد و برای تک تک کاندیدها استعلام‌های مختلف اخذ شده است و در هیات نظارت اجرایی
۲۹۵ نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند که ۳۱ نفر آن‌ها خانم بوده‌اند و ۱۴۷عدم تأیید و۲۶عدم احراز شده‌اند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: ۶ هزار و ۶۰۰ نفر عوامل نظارتی در هیأت‌های مختلف نظارت شهر و روستا به کارگیری و سازماندهی شده و آموزش لازم را دریافت کرده‌اند و عوامل اجرایی نیز آماده برگزاری انتخابات هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید بدانند
همه مردم و نهادهای دخیل در امر انتخابات رفتار و عملکرد آن‌ها را مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهند زیرا کاندیدها خود را مناسب برای حضور در مجلس و قانون‌گذاری معرفی کرده‌اند و توقع آن است که در چهار چوب قانون عمل کنند و باید از طرح مسائل تفرقه‌افکنانه و موضوعات قومی در تبلیغات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: کاندیدها باید با ارائه کارنامه و برنامه‌های خود نظر مردم را جلب کنند و از تبلیغات گسترده شهری، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی، ایجاد راه بندان در خیابان‌ها و ایجاد مزاحمت برای مردم پرهیز کنند و از عوامل اجرایی می‌خواهیم با تخلفات برخورد کنند و پرونده قضایی برای برخورد قانونی تشکیل شود و تا قبل از صدور اعتبارنامه شورای نگهبان می‌تواند صلاحیت افراد را رد کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه اضافه کرد: کاندیدها برای تبلیغات برنامه‌های خود می‌توانند از ظرفیت صداوسیما استفاده کنند و دستگاه‌های نظارتی قطعا با تخلفات برخورد خواهند کرد و مردم می‌توانند تخلفات را گزارش کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از