حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

دولت در مسیر پیشرفت وارد حاشیه نمی‌شود

دولت در مسیر پیشرفت وارد حاشیه نمی‌شود

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر گاه دولت ها به سمت اصلاح می روند دشمنی دشمنان بروز و ظهور بیشتری پیدا می کند، گفت: دولت در مسیر پیشرفت وارد حاشیه نمی شود.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: آشوب پاییز سال ۱۴۰۱ یکی از پیچیده ترین و مخوف‌ترین پروژه های براندازی با عنوان جنگ ترکیبی و مجموعه ای از اقدامات سخت و نرم بود.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف اصلی این آشوب نیز با ابعاد مختلف، براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: بخشی ازکانون این اغتشاشات در دانشگاه ها و مدارس طراحی شده بود.

وی گفت: با برنامه ریزی شبانه روزی انبوه رسانه های دشمن تلاش شد از همه ی اهرم های براندازی آن هم با تقلید ناشیانه از قیام سال ۱۳۵۷ مردم مسلمان ایران استفاده شود اما واکنش مردم ایران در مقابل این اقدام پیچیده براندازانه دشمن ضعیف تر از آنچه بود که دشمن می پنداشت.

شفیعی ادامه داد: عده ای هم در دانشگاه ها و مدارس هرچند اندک با این حرکت که به خیال خودشان اعتراضی در جهت رفع مشکلات است همراهی کردند. شکست این طرح پس از سه ماه اغتشاش و پس از آن سه ماه جنگ شدید ارزی در زمستان نشان داد که دشمن هنوز نتوانسته یا نمی خواهد یک ارزیابی دقیق از ملت ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: با این مقدمه این سؤال خطاب به رؤسا و دست اندرکاران دانشگاه ها و مدیران مدارس مطرح می شود که اگر این نقشه براندازانه دشمن عملی می شد و آمریکا و دشمنان در داخل و خارج به اهداف خودشان دست پیدا می کردند امروز کشور ایران در چه موقعیت و وضعیتی قرار داشت؟

شفیعی با بیان اینکه در این جنگ همه جانبه از همه ی ظرفیت های ضدانقلاب استفاده شده بود، افزود: منافقین در آرزوی به دست گرفتن قدرت، سلطنت طلبان در رؤیای احیای نظام شاهنشاهی و برگرداندن ربع پهلوی، کومله و دموکرات در آرزوی تجزیه کردستان و تشکیل یک دولت مستقل کرد، بودند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: همچنین احزاب وهابی بلوچ ها با پشتیبانی مولوی عبدالحمید به دنبال بلوچستان مستقل، پان ترکیسم ها با حمایت ترکیه و آذربایجان به دنبال تجزیه آذربایجان و تشکیل دولت مستقل، گروهک های وابسته در خوزستان به دنبال جدا کردن این استان و تشکیل یک دولت عرب زبان در جنوب ایران و سایر اقلیت های قومی دیگر که از دل هر کدام یک گروهک روییده بود. تا به خیال خود بر بخشی از سرزمین ایران حکومت کنند.

وی افزود: طرح تجزیه ایران یک طرح کاملا برنامه ریزی شده بود. این طرح از دو جهت برای آمریکا دارای اهمیت بود: یکی ایجاد انگیزه برای گروهک های تجزیه طلب در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی، دوم آمریکا نیک می داند که ایران تجزیه شده و تبدیل شده به کشورهای کوچک به مراتب بهتر می تواند در چنگ‌ او قرار بگیرد و هر برنامه ای که خواست از جمله غارت منابع ایران را پیاده کند. کاری که در مورد ایران یک پارچه آن هم با حاکمیت جمهوری اسلامی نمی تواند انجام بدهد.

شفیعی در پاسخ به این سوال که اگر براندازان و اغتشاشگران در سال گذشته در اجرای برنامه خود که همان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود موفق می شدند امروز کشور ایران چه وضعیتی داشت؟ اظهار داشت: پاسخ روشن است نتیجه آن یک کشور تجزیه شده، با درگیری داخلی و کشتار بی رحمانه مردم از سوی گروهک های رقیب، ورود داعش به کشور و سلاخی زن و مرد و پیر و جوان و کودک، ویرانی زیرساخت های کشور، ازبین رفتن امنیت و کسب و کار مردم، بمب گذاری های هر روزه در کشور، اشغال خاک ایران توسط کشورهای بیگانه، تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی و خلاصه هر آنچه بر سر کشورهایی مثل سوریه و عراق و افغانستان درآمد و حتی بسیار بدتر خواهد بود.

شفیعی با توجه به شکست برنامه براندازی دشمن خاطر نشان کرد: امروز بحمدالله ایران کشوری یک پارچه، مستقل و مقتدر و دارای امنیت است. کشوری سرافراز که مردم در آن با امنیت به زندگی خویش مشغول هستند. لذا بایستی این نعمت بزرگ الهی را پاس بداریم و بدانیم که این نعمت ارزشمند به سادگی به دست نیامد بلکه مدیون جانفشانی همه مدافعان امنیت، شهدای عزیز، تدابیر رهبری و بصیرت ملت ایران بود.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران یادآور شد: این موقعیت ممتاز و به خصوص اقدامات راهبردی ایران در حوزه ی بین الملل و توسعه ی زیر ساخت ها را باید قدر بدانیم‌. به دانش آموزان و دانشجویان باید به خوبی این موقعیت را شناساند تا به خوبی بدانند که از کجا به کجا رسیده اند‌. بدیهی این آگاهی بخشی به این دو قشر نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمن دارد. امری که به خوبی و حتی الامکان با مستندات باید صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه فضای خشونت به‌نفع هیچکس نیست و تجربه نشان داده هر گاه دولت ها به سمت اصلاح می روند دشمنی دشمنان بروز و ظهور بیشتری پیدا می کند، گفت: دولت در مسیر پیشرفت وارد حاشیه نمی شود و با تمام توان به دنبال برطرف شدن مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه و آسایش در جامعه است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از