حالت تاریک
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

21 هزار تن ماهی در کرمانشاه تولید می‌شود

21 هزار تن ماهی در کرمانشاه تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه افزایش تولید آبزیان در دستور کار قرار دارد گفت: 21 هزار تن ماهی در کرمانشاه تولید می‌شود..

سهراب صحرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: میزان تولیدات ماهی در استان کرمانشاه تا پایان سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۹۰ تن بوده که از این میزان تولید ۱۳ هزار و ۶۹۰ تن مربوط به ماهیان سردابی و ۸ هزار تن تولید ماهیان گرم آبی بوده است. 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به تولید ماهیان زینتی در استان کرمانشاه بیان کرد: در حوزه تولید ماهیان زینتی اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که استان کرمانشاه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه تولید ماهی زینتی داشته است. 

صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به پرورش و تولید میگو آب شیرین، در استان کرمانشاه در سال گذشته به میزان ۵ تن در سطح استان تولید میگو داشته‌ایم که در سال جاری این میزان تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل شیلات با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: شیلات استان کرمانشاه در حال تأسیس و افتتاح دو طرح برای تولید ماهیان سردآبی به میزان ۸۰۰ تن تولید در سال است که با راه‌اندازی این مجموعه‌ها آمار تولیدی جدید به میزان آمار سالیانه اضافه خواهد شد.

وی در رابطه با افتتاح‌های سال جاری اذعان کرد: افتتاح طرح برق‌رسانی ریجاب را در دستورکار داریم که به منظور استفاده از ادوات مکانیزاسیون برای افزایش تولید در واحد سطح، بهره‌‌برداری می‌شود.   
 
صحرایی در ادامه افزود: پیگیر احداث سایت پرورش ماهی خاویاری در سراب گرم هستیم که توسط اداره‌کل آموزش و پرورش در حال پیگیری است که در صورت راه‌اندازی به میزان ۱۰۰ تن تولیدات ماهیان خاویاری استان در سال افزایش خواهد داشت. 
 
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در رابطه با میزان سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه، نسبت به سرانه مصرفی کشور کم بوده و در سال حدود ۸ کیلوگرم است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از