حالت تاریک
ما ملت امام حسینیم؛

تیر خلاص مکتب شهید سلیمانی به پیکر دشمن

تیر خلاص مکتب شهید سلیمانی به پیکر دشمن

اگرچه دشمن به خیال خام خود فکر می‌کرد که با شهادت سردار سلیمانی تفکر این سردار رشید را نشانه می‌گیرد امروزه مکتب شهید سلیمانی برایش خطرناک‌تر است و پیروان این مکتب لرزه بر اندام دشمن انداخته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، دشمن به خیال خام خویش چنین تصور می‌کرد که با شهادت سردار سلیمانی به آسودگی خواهد رسید بی‌خبر از اینکه دنیای امروز به شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی نیاز داشت.

فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شهید سلیمانی یک مکتب است به خوبی موئد جایگاه والای تفکر و سیره این سردار رشید اسلام است تا جایی که امروز دشمنان این مرز و بوم از مکتب شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی هراس دارند.

مکتب سلیمانی از ظرفیت حداکثری اسلام حکایت دارد
نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» با اشاره به گرامی‌داشت چهارمین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی تعبیری دارند با عنوان مکتب سلیمانی، وقتی می‌گوییم مکتب سلیمانی منظور این نیست که ایشان یک فرد فیلسوف، کلامی، فقیه یا نظریه‌پرداز صاحب مکتب بوده است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: منظور از مکتب سلیمانی این است که ایشان در طول عمر با ارزششان ویژگی‌ها، ظرافت‌ها و استثنائاتی داشته است که اگر به درستی تحلیل شوند می‌توانند به یک سبک زندگی که برگرفته از ظرفیت حداکثری اسلام است منجر شوند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی محصول انقلاب اسلامی است، گفت: مکتب سلیمانی یعنی انسانی که به تمام معنا تربیت شده مکتب اسلام بود و این شخصیت با تمام عظمت و جایگاه مقبولش در میان همگان محصول انقلاب اسلامی است که این نشان دهنده ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی است و می‌تواند چنین شخصیت‌هایی را در درون خود بپروراند.

شفیعی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نبود ما امروز شخصیتی مانند سردار سلیمانی را نداشتیم در واقع انقلاب اسلامی توانست ظرفیت‌هایی همچون حاج قاسم را از مرحله بالقوه به بالفعل برساند و آنها را شکوفا کند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های مکتب سلیمانی این بود که ایشان در عین حال که یک ژنرال نظامی بود یک شخصیت معنوی و اهل عبادت نیز بود، ایشان فردی متشرع و پایبند به احکام دینی بود و حلال و حرام را به تمام معنا رعایت می‌کرد.

شفیعی تصریح کرد: حتی در مدتی که در یکی از شهرهای سوریه ساکن بود پس از نقل مکان کردن از آنجا نامه‌ای به صاحب‌خانه نوشته بود و از او تقاضا کرد که اگر در آن مدت خسارتی به خانه‌اش وارد شده یا دینی بر گردنش باقی مانده حتماً با تلفن شخصی منزل او تماس بگیرد تا هیچ دینی از ناحیه صاحب‌خانه بر ذمه حاج قاسم و اطرافیانش باقی نماند.

وی گفت: این‌ها رفتارهای خاصی هستند که از شخصیت‌هایی همچون سردار سلیمانی سر می‌زنند، ایشان هیچ وقت در طول ماموریت‌های برون مرزی که با خطرات زیادی نیز همراه بودند حق ماموریت نگرفتند و به حقوق عادی خود بدون اضافه کاری و حق ماموریت بسنده می‌کرد حتی گاهی برای ازدواج فرزندانشان با مشکل مالی مواجه می‌شدند ولی هیچ‌گاه دستش را به سوی بیت‌المال دراز نمی‌کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های مکتب سلیمانی احترام به والدین است، افزود: احترام به والدین که همه باید رعایت کنند اما در مورد ایشان نکات ظریفی در این خصوص وجود دارد، ایشان کسی بودند که کف پای مادر خود را می‌بوسید شبی که مادرشان در بیمارستان بستری بودند به همه گفتند که اتاق را ترک کنند ایشان تمام شب را بر بالین مادر ماند و کف پای مادرش را به چشمانش می‌کشید و اشک می‌ریخت.

وی ادامه داد: ایشان از زمان کودکی تا زمانی که به یک ژنرال بلندپایه تبدیل شد و بالاترین مقام ذوالفقار را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرد هیچ‌گاه رفتارش نسبت به والدینش عوض نشد و همیشه و در همه حال احترام به پدر مادر خود را حفظ می‌کرد.

شفیعی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های مکتب سلیمانی ولایی بودن است ایشان به تمام معنا هم ولایت را شناخته بود و هم پیرو بی‌چون و چرای ولی فقیه زمان خود بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایشان با وجود اشراف دقیقی که هم نسبت به فضای داخل و هم خارج از کشور و جریان‌های سیاسی داشت ولی شخصی فراجناحی بود و خود را متعلق به گروه خاصی نمی‌دانست به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان شخصیتی بود که به هیچ طرف یا گروهی متمایل نمی‌شد مگر کسانی که به اسلام و انقلاب خدمت می‌کردند و به تعبیری ایشان به شدت انقلابی بودند.

وی گفت: ایشان دارای نبوغ نظامی و روحیه سلحشوری و جنگاوری بود که نمونه‌های آن را می‌توان در عراق، لبنان، افغانستان، فلسطین، یمن و حتی در ایران دید لذا اخلاص و شجاعت از ویژگی‌های بارز سردار بود همچنین روحیه شهادت‌طلبی از ویژگی‌های بی‌بدیل سردار سلیمانی بود که در آخر نیز این مدال را با افتخار به دست آورد.

شفیعی ادامه داد: ایشان یک شخصیت فرامرزی بودند یعنی با وجود اینکه زادگاه ایشان ایران بود اما خود را متعلق به کشور خاصی نمی‌دانست و خاستگاه اصلی او همه جهان اسلام و همه محرومان و مستضعفان بود.

وی گفت: با وجود اینکه شخصیتی نظامی و جنگاور بود و بخش عظیمی از عمرش را در خطوط مقدم و در صحنه‌های رزم سپری کرده بود ولی یک دیپلمات برجسته نیز بود، ایشان هنگامی که با سیاستمداران صحبت می‌کرد همه در برابر تدابیر دیپلماتیک و سیاسی وی سر تعظیم فرود می‌آوردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: سردار سلیمانی یک انسان سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر بود هنگامی که به ایشان ماموریتی محول می‌شد فارغ از محدوده مکانی و زمانی برای اجرای آن ماموریت درنگ نمی‌کرد.

وی افزود: هر چند ایشان فعالیت‌های گسترده‌ای در برنامه کاری خود داشت اما هیچ‌گاه در کارهای ایشان آشفتگی وجود نداشت و تمام امور را با نظم و دقت کامل برنامه‌ریزی می‌کرد و به انجام می‌رساند لذا ایشان هیچ‌وقت امور را به آینده محول نمی‌کرد و هر کار را در زمان خود انجام می‌داد و اکثر کارهای وی با موفقیت روبرو می‌شدند.

وی عنوان کرد: چون سخن حاج قاسم از دل برون می‌آمد بیانش تاثیرگذار بود و دل‌ها را نرم می‌کرد و اشک‌ها را جاری می‌ساخت در هنگام سخنرانی و یاد کردن از شهدا بارها مشاهده می‌شد که اشک از چشمانش سرازیر می‌شد.

شفیعی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با اینکه یک شخصیت نظامی بود اما بسیار به فرهنگ علاقه‌مند بود و بسیار اهل مطالعه بود و که کتاب از وی جدا نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت عمل ایشان باعث نمی‌شد که تدبیر و سنجیدگی در کارها را مورد غفلت قرار دهد، وی شخصی نبود که بخواهد احساسی عمل کند یا هیجانی تصمیم بگیرد بلکه در هر شرایطی تصمیمات عاقلانه می‌گرفت.

شفیعی ادامه داد: با وجود اینکه یک شخصیت نظامی بود، از سادگی و صفای خاصی برخوردار بود و با همه مردم مهربان بود و لبخند جزوی از ویژگی‌های همیشگی وی بود در حالی که اشک نیز همراه همیشگی‌اش بود.

وی اذعان داشت: حاج قاسم انسانی مردمی بود با مردم زندگی می‌کرد خود را هم‌تراز مردم و حتی پایین‌تر از مردم قرار می‌داد، با وجود محبوبیت در میان مردم هیچ‌گاه اهل تکبر نبود و با جوانان ارتباط فوق‌العاده‌ای داشت.

شفیعی افزود: با وجود همه گرفتاری‌هایی که داشت هیچ‌گاه خانواده را مورد غفلت قرار نمی‌داد و همواره ارتباط عمیقی با خانواده داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی درک عمیقی از مفهوم دنیا و آخرت داشت و به معنای واقعی انسانی معتقد به خداوند و جهان آخرت بود و این اعتقاد راسخ و ایمان قوی باعث انتشار مکتب سلیمانی در جهان شد و از وی الگوی بی‌بدیل در عالم ارائه داد.


سردار سلیمانی قائل به مرزبندی‌های سیاسی نبود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: شهید سلیمانی پرورش‌یافته مکتب امام راحل بود و همچنین از مقام معظم رهبری درس‌هایی فرا گرفت درنتیجه یک الگوی کامل برای نسل نو است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: شهید سلیمانی مرد میدان بود و چنین نبود که صرفا صحبت کند و در اتاقش بنشیند بلکه در همه نقاطی که نظام نیاز داشت پیشتاز میدان بود و جلوتر از سربازانش حرکت می‌کرد.

وی گفت: ویژگی دیگر شهید سلیمانی اخلاص ایشان بود، وی بیشتر گمنامی را می‌پسندید تا اینکه نامش درخشان باشد و حتی توصیه کرده بود بر سنگ مزارش عنوان «سرباز» را بنویسند لذا اخلاص وی نامش را بلندآوازه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های ایشان ولایت‌مداری بود که بدون کم و کاست فرامین مقام معظم رهبری را اجرا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم از دیگر ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی بود، هر جا مردم نیاز به کمک داشتند مثل سیل، زلزله و... در کنار امدادگران حضور داشت و در میدان پیشتاز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا با بیان اینکه شهید سلیمانی دوست‌دار ایران عزیز بود، تصریح کرد: ایشان همه را زیر چتر بزرگ می‌دید، نگاه وسیعی داشت و همه دلدادگان به نظام و انقلاب را هر چند اگر اشکال کوچکی هم داشتند، فرزندان نظام قلمداد می‌کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه پرکاری و خستگی‌ناپذیری از  دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، افزود: سردار سلیمانی قائل به مرزبندی‌های سیاسی نبود و همگان زیر چتر شهید سلیمانی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا گفت: شهید سلیمانی بدون تجملات و بدون خدم و حشم رفت و آمد و در گمنامی زندگی می‌کرد و در واقع پاک‌زیستن و ساده‌زیستی از دیگر ویژگی ایشان بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: سیره افرادی که در فلسطین با دست خالی آمده‌اند و علیه صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند برگرفته از مکتب سلیمانی است.

وی در پایان با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، گفت: حادثه هولناک تروریستی کرمان نشان داد شهید سلیمانی زنده‌تر از قاسم سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است و آنها قادر نخواهند بود شکست‌هایی را که از اسطوره مقاومت و قهرمان ملت ایران متحمل شده‌اند، جبران کنند.


ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های حاج قاسم بود
فرشته همتی نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مکتب حاج قاسم از سردار سلیمانی برای استکبار جهانی خطرناک‌تر است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصیتی الهی داشت، افزود: بنا بر آیات قرآن دو ویژگی ایمان و عمل صالح، انسان را محبوب خداوند می‌کند.

وی با برشمردن دیگر ویژگی سردار سلیمانی گفت: مهربانی، ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی از دیگر ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی بود.

همتی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی جنایتکاران در گلزار شهدای کرمان، گفت: این حادثه تروریستی نشان داد که دشمنان ایران نه تنها از دلاورمردی‌های سردار بزرگ اسلام و ایران، حاج قاسم سلیمانی در میدان نبرد هراس و واهمه داشتند بلکه از یاد و خاطره وی نیز نگران و خشمگین هستند.

وی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، خاطرنشان کرد: این جنایت محصول کینه و بغض دشمنان از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و عشق و دلدادگی ملت ایران به شهید قدس است و دشمنان بدانند راه و مکتب حاج قاسم ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حضور معنادار و باشکوه مردم در گلزار مطهر شهدای کرمان نشان داد که علاوه بر اینکه مکتب حاج قاسم همچنان ادامه دارد و همان‌گونه که دشمن از شهادت شهید سلیمانی ضربه خورده، لذا جاهلان و کوردلان با این اقدام بزدلانه به دنبال مقابله با شجره طیبه انقلاب اسلامی و مکتبی هستند که حاج قاسم در جهان اسلام و ملت‌های آزادی خواه ایجاد کرده است.

 

 

 انتهای خبر/

تیر خلاص مکتب شهید سلیمانی به پیکر دشمن

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از