حالت تاریک
رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه خبر داد:

آماده‌باش 270 آتش‌نشان کرمانشاهی در چهارشنبه آخر سال

آماده‌باش 270 آتش‌نشان کرمانشاهی در چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه گفت: با هدف مقابله با حوادث و حریق‌های احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال 270 نفر از پرسنل سازمان آتش‌نشانی به‌صورت آماده باش در ایستگاه‌های 11 گانه حضور خواهند داشت.

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با ۱۱ ایستگاه و ۵۷ دستگاه در چهارشنبه آخر تعداد 270 نفر از نیروهای آتش‌نشان به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده باش هستند.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: والدین بچه‌ها را تنها نگذارند خصوصاً نوجوانان که در این سن شور و هیجان آنها زیاد است.

وی با اشاره به این عمده این اتفاقات به دلیل جمع‌آوری و انبارداری مواد آتش‌زا در منازل مسکونی پیش می‌آید، تأکید کرد: والدین در این ایام مراقبت و نظارت بیشتری نسبت به فرزندان داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: در پارکینگ‌های مسقف کنار ترانس‌های برق به هیچ عنوان آتش روشن نشود چون احتمال آتش‌سوزی و خسارت بالا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مانع شور و هیجان مردم نیستیم توصیه‌های ما به این دلیل است که این هیجان تبدیل به حادثه ناگوار و جبران ناپذیر نشود.

رضایی گفت: برای خاموش کردن آتش از خاموش‌کننده‌های دستی استفاده کنند و نحوه کار با کپسول‌های دستی را یاد بگیرند و به تاریخ مصرف آن دقت کنند و از پریدن روی آتش جلوگیری کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از پریدن از روی آتش به‌خصوص با لباس‌های بلند مانند مانتو و چادر به شدت خودداری کنند. 

وی با تأکید بر اینکه والدین اجازه ندهند تا فرزندانشان ترقه‌های پرخطر خریداری کنند، گفت: ترقه‌های صوتی آسایش شهروندان را می‌گیرد و از طرفی برای آنها احتمال حادثه ناگوار مانند قطع عضو را به‌همراه دارد.

 رضایی گفت: اگر حادثه‌ای خارج از اراده ‌و توان مردم رخ داد مردم حتماً با سامانه 125 تماس بگیرند چرا که گاهی تماس نگرفتن و روند اشتعال طولانی شده و حادثه‌ای فاجعه بار رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه توصیه‌های زیادی در رسانه‌ها انجام دادیم تا بتوان حوادث را کاهش بدهیم، گفت: از طریق انتشار پوسترها، بروشورها و کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی که حاوی تصاویر واقعی آسیب‌دیدگان است هشدارهای لازم داده می‌شود. انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از