حالت تاریک
رئیس پلیس‌راه سرپل‌ذهاب خبر داد:

آمادگی پلیس سرپل‌ذهاب برای استقبال از زائران

آمادگی پلیس سرپل‌ذهاب برای استقبال از زائران

رئیس پلیس‌راه سرپل‌ذهاب ضمن اعلام آمادگی کامل برای تأمین امنیت در جاده‌ها و خدمت به مسافران و زائران، گفت: با رانندگان ناوگان مسافربری متخلف نیز برخورد قانونی می‌کند.

برومند نظری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام اربعین حسینی و مسافرت برخی از زائران با خودروی شخصی به مرز خسروی، شواهد نشان می‌دهد که رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی و مهم تصادف‌های ناگوار است. 

رئیس پلیس‌راه شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه راننده به‌ازای هر دو ساعت رانندگی باید حداقل ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشد، عنوان کرد: رانندگی در شب به ویژه زمانی که راننده خسته باشد، به حوادثی همچون منحرف شدن خودرو و واژگونی آن می‌شود. 

وی تصریح کرد: پلیس‌راه سرپل‌ذهاب ضمن آمادگی کامل برای تأمین امنیت در جاده‌ها و خدمت به مسافران و زائران، نظارت بر عملکرد ناوگان‌های مسافربری در ارائه خدمات به مسافران تشدید خواهد کرد و با رانندگان ناوگان مسافربری متخلف نیز برخورد قانونی می‌کند. 

نظری بیان داشت: لازم است مردم نهایت همکاری و تعامل را با خدمتگزاران خود در سراسر مسیرهای منتهی به مرز بین‌المللی خسروی را داشته باشند. 

وی گفت: با توجه تجربه سال‌های قبل در ایام اربعین، بیشترین تعداد تصادفات مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی بوده است که ناشی از پیاده‌روی و خستگی در طرف خاک عراق بوده است که زمان برگشت رخ داده است. 

رئیس پلیس‌راه شهرستان سرپل‌ذهاب در پایان یادآور شد: از تمامی زائرانی که قصد عبور جاده‌های مرز خسروی را با خودروی شخصی را دارند در خواست می‌شود ضمن هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به سفر کرده تا با حمایت پلیس به عنوان چتر نظارتی راه‌ها، سفری ایمن و خوش را تجربه کنند. 

استان کرمانشاه  ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های مسیر مرز خسروی است که  مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می‌گیرد. 

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

 

خبرنگار: سیروس صدیقی

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از