حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح بازآفرینی در شهرک مهدیه کرمانشاه

اجرای طرح بازآفرینی در شهرک مهدیه کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اجرای طرح بازآفرینی در شهرک مهدیه شهر کرمانشاه در راستای کاهش مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی با استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته موضوع بازآفرینی شهری شهر کرمانشاه با همکاری و هماهنگی شهرداری و استانداری مورد توجه قرار گرفت زیرا مردم مناطق مختلف این شهر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا موضوع بازآفرینی شهری در محله شهرک مهدیه و پروژه نهضت ملی مسکن بهارستان مورد تأکید قرار گرفت تا بتوانیم سرانه‌ زیرساختی لازم را برای مردم فراهم کنیم و مشکلات را کاهش دهیم.

الماسی بیان کرد: در شهرک مهدیه شهر کرمانشاه سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود داشت که با انجام اقدامات لازم در سه ضلع شرقی، غربی و جنوبی مردم این مناطق نسبت به ساخت و ساز در این مناطق اقدام کرده‌اند و این سکونت‌گاه‌ها هماهنگی لازم را با طرح نهضت ملی مسکن دارند.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات بازآفرینی شهری رتبه استان کرمانشاه از سی‌ام به سومین استان کشور ارتقا یافته و باید تلاش کنیم تا شرایط لازم را برای نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: همچنین در موضوع نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد که طی آن مقرر شد با توافق با مجموعه‌های خدمات‌رسان آب و برق از محل آورده یک‌سوم سهم وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در پروژه‌های مسکن ملی اقدام شود.

الماسی تصریح کرد: به دنبال توافق با شرکت‌های آب و برق، ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت آب و ۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت برق در شهرهای کرمانشاه، کنگاور و روانسر و... در نظر گرفته شد تا بتوانیم سرعت اجرای پروژه‌ها را سرعت ببخشیم.

وی اضافه کرد: ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه در حال ساخت بوده و حدود ۴ هزار هکتار زمین شهری و روستایی برای ساخت مسکن در استان تأمين شده است و همچنین تاکنون ۳۰۰ قطعه زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به خانواده‌ها اهدا و یک هزار و ۲۰۰ قطعه دیگر هم آماده واگذاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شد ۳۷۵ هکتار برای تولید مسکن به محدوده شهر کرمانشاه و جوانرود شامل ۲۰۴ هکتار در چشمه روضان، ۱۷۱ هکتار پشته‌کش و ۲۱ هکتار در جوانرود الحاق شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از