حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

ادامه آتش‌سوزی در مراتع گیلانغرب و سرپل‌ذهاب

ادامه آتش‌سوزی در مراتع گیلانغرب و سرپل‌ذهاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به وقوع رعد و برق و جارسوزی در مناطق مختلف استان از ادامه آتش‌سوزی در مراتع شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب خبر داد.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی روزهای گذشته عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان گیلانغرب بر اثر جارسوزی و وقوع رعد و برق دچار حریق شد که از ساعات ابتدایی نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در مناطق روستایی گلین و چله شهرستان گیلانغرب حریق تاکنون ادامه دارد اما این آتش‌سوزی تحت کنترل است و امیدواریم طی امروز و فردا این حادثه به صورت کامل اطفا شود.

 

یگانه تصریح کرد: وزش باد و گرمای شدید کار اطفای حریق را بسیار مشکل کرده که دمای هوا در این مناطق به ۴۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و حدود ۳۵۰ نفر کار اطفای حریق را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک بالگرد هلال‌احمر در منطقه وظیفه جابه‌جایی نیروها را به مناطق صعب‌العبور برعهده دارد که بالگرد دوم برای اطفای حریق عصر امروز وارد منطقه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: دلیل اصلی وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان به دلیل صاعقه است اما متأسفانه با وجود تذکرات داده شده جارسوزی توسط کشاورزان انجام می‌گیرد.

یگانه بیان کرد: بخشی از مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب نیز طی روزهای گذشته دچار حریق شد که این آتش‌سوزی تحت کنترل کامل قرار دارد و نیروها در منطقه به صورت آماده‌باش حضور دارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از