حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
اربعین، پیشران در ایجاد تمدن نوین اسلامی‌ست
استاندار کرمانشاه:

اربعین، پیشران در ایجاد تمدن نوین اسلامی‌ست

استاندار کرمانشاه گفت: استان‌های غرب کشور زائرپذیر هستند و در این میان پدیده اربعین به عنوان یک پیشران در ایجاد تمدن نوین اسلامی روز‌به‌روز جایگاه خود را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان‌های غرب کشور زائرپذیر هستند و در این میان پدیده اربعین به عنوان یک پیشران در ایجاد تمدن نوین اسلامی روز به روز جایگاه خود را پیدا می‌کند. 

وی با تأکید بر ضرورت تلاش برای ارتقای جایگاه استان کرمانشاه، افزود: باید تلاش کنیم سهم ویژه استان در این خدمت‌رسانی محفوظ بماند و تلاش کنیم دو بال مهم این پرواز را به طور متوازن جانمایی و مقدمات لازم را فراهم کنیم. 

صحرایی با بیان اینکه برگزاری شایسته اربعین بدون این دو بال میسر نمی‌شود، گفت: یک بال این پرواز ملکوتی سهم‌گذاری و اقدام سازمان‌های حاکمیتی و دولتی است. 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگ و پشتیبانی‌های ملی و استانی نیازمند حضور جدی سازمان‌های دولتی است و باید برای آن طراحی دقیق‌تری داشته باشیم. 

وی با تأکید بر اینکه جلوه بی‌بدیل مردمی اربعین حسینی باید مورد توجه باشد، افزود: باید بکوشیم تا اربعین مردمی‌تر برگزار شود تا آثار و برکات روزافزون این پدیده مبارک در جای‌جای استان به ظهور برسد. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: جلوه‌ای از اقدامات اربعین سیدالشهدا (ع) در استان کرمانشاه، سخت‌افزاری و اجرایی و جلوه دیگر آن امور نرم‌افزاری، روحی و معنوی است که اگر آن دو بال پای کار باشند این دو جلوه خود را به خوبی نشان می‌دهد پس باید همه این جنبه‌ها را مدنظر قرار دهیم مبادا دچارعدم توازن شویم. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از