حالت تاریک
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

اربعین مقدمه و نماد ظهور است

اربعین مقدمه و نماد ظهور است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مسیر اربعین مسیر سیر و سلوک الی‌الامام است، گفت: تنها با کربلا و نماد آن یعنی اربعین است که جهانیان می‌توانند به ظهور برسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از میراث اهل بیت (ع) برای انسان‌ها در طول تاریخ، اربعین حسینی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: امام حسن عسکری (ع) چند نشانه را برای شیعیان بیان می‌کند که یکی از آنها پیاده‌روی اربعین است.

وی گفت: تا سال‌ها پیش که پیاده‌روی اربعین به این شکل مرسوم نبود شاید کسی چرایی قیام امام حسین (ع) را به صورت جدی دنبال نمی‌کرد. 

میرزایی خاطرنشان کرد: در مبحث اربعین شیعه به معنای خاص آن مطرح نیست بلکه تمام مستضعفان عالم را در برمی‌گیرد زیرا اربعین یک گردهمایی جهانی است.

وی تصریح کرد: سیدالشهداء با فدا کردن جان خود و یاران باوفایشان انسان‌ها را تا قیامت از فتنه‌های انس و جن نجات داد و پناه‌گاهی برای تمام مردم عالَم شد.

میرزایی ادامه داد: اربعین نماد پناه‌گرفتن تحت لوای امام حسین (ع) است و در روایات چنین آمده که فرار کنید به سمت سیدالشهداء چرا که نماد پناه‌گرفتن در دستگاه امام حسین (ع) در اجتماع عظیم اربعین تجلی پیدا می‌کند.

وی گفت: تمامی اهل بیت (ع) کشتی نجات هستند اما سریع‌ترین کِشتی هدایت، متعلق به امام حسین (ع) است.

میرزایی با بیان اینکه سیدالشهداء در عالَم خلقت صاحب جایگاه ویژه‌ای است، گفت: ایشان دُردانه خلقت است و برای مقدمه‌سازی ظهور باید از مسیر کربلا عبور کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: تنها با کربلا و نماد آن یعنی اربعین است که جهانیان می‌توانند به ظهور برسند.

وی با اشاره به اینکه مسیر اربعین مسیر سیر و سلوک الی‌الامام است، افزود: در بحث حج نیز چنان آمده است که کمال‌الحج لقاء‌الامام و یا اتمام‌الحج لقاء‌‌الامام؛ یعنی تمام‌شدن و کامل‌شدن حج در گرو ملاقات با امام است، خواه این ملاقات ظاهری باشد یا باطنی. 

میرزایی تصریح کرد: تحولاتی که در عالم شکل می‌گیرد باید در دستگاه سیدالشهداء و آموزه‌های عاشورایی امام حسین (ع) شکل بگیرد که هرگاه چنین شود هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آنها را نخواهد داشت زیرا سیدالشهدا هرگز نابود‌شدنی و خاموش‌شدنی نیست و اسلام تا قیامت با خون امام حسین (ع) زنده خواهد ماند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از