حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خبر داد:

استقرار امدادگران کرمانشاه در مرز منذریه عراق

استقرار امدادگران کرمانشاه در مرز منذریه عراق

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از استقرار امدادگران این جمعیت در مرز منذریه عراق برای پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اربعین حسینی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که طی آن زوار کشورمان برای سفر به سمت کربلای معلی از طریق مرزهای در نظر گرفته‌شده به کشور عراق عزیمت می‌کنند و در همین راستا جمعیت هلال‌احمر نیز در آمادگی قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی وظیفه پوشش امدادی مراسم اربعین را در مبادی ورودی و خروجی استان کرمانشاه و مرز خسروی را برعهده دارد.

محمدی تصریح کرد: ۴۷ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ایام اربعین وظیفه خدمات‌رسانی به زوار از نقطه ورودی استان در کنگاور تا محور حمیل به‌سمت مرز خسروی و مهران را برعهده دارد.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های واکنش سریع و پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با یک فروند بالگرد وظیفه امدادرسانی در حوادث مختلف و مهم را عهده‌دار هستند که طی آن این پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه اربعین در فصل تابستان و گرمای هوا برگزار می‌شود تمهیدات لازم برای حضور امدادگران هلال‌احمر در مرز منذریه تا خانقین اندیشیده شده تا در هنگام بروز حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی زائران اربعین باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: تیم‌های جوانان و حوزه نمایندگی‌ ولی فقیه هلال‌احمر استان کرمانشاه در ایام اربعین نسبت به برپایی غرفه‌های فرهنگی شامل پاسخگویی به سئوالات دینی، اقامه نماز جماعت، راهنمایی زوار و... اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین کنگره سلامت اربعین هر ساله توسط جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود و طرح زائریار ویژه جمع‌آوری دارو توسط مردم و توزیع در داخل و خارج کشور برای زوار اربعین انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از