پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-01 08:50 - شماره خبر : 9168 0
رئیس هیأت معلولان استان کرمانشاه خبر داد:

اعزام ۴ کرمانشاهی به مسابقات پارالمپیک پاریس

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از اعزام ۴ کرمانشاهی به مسابقات پارالمپیک پاریس خبر داد.

عزت‌الله پرنیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه یکی از فعال‌ترین هیأت‌های ایران است و در کرمانشاه نیز جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. 

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه افزود: سالانه به طور میانگین ۱۰تا ۱۱ نفر ورزشکار را به مسابقات خارج از کشور اعزام می‌کنیم، همچنین دوم شهریورماه ۴ نفر از ورزشکاران کرمانشاهی به مسابقات پارالمپیک پاریس اعزام می‌شوند. 

وی تصریح کرد: در مسابقات پارالمپیک پاریس آقای یاسین خسروی در پرتاب وزنه که شانس اول مدال است، علی الفت‌نیا در پرش طول و شهلا بهروزی‌راد در قایق‌رانی ورزشکاران پارالمپیکی استان کرمانشاه هستند. 

پرنیان بیان کرد: در سطح مسابقات کشوری رشته‌های مختلفی داریم که فعال هستند، در رشته وزنه‌برداری جانبازان و معلولان هم بانوان و هم آقایان قهرمان ایران هستیم و سه نفر از ورزشکاران ما در رشته وزنه‌برداری ملی‌پوش هستند. 

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در فوتبال هفت نفره آقایان تیم کرمانشاه ۱۰ سال پی در پی قهرمان کشور است و بین چهار تا ۱۰ نفر در این رشته از استان ما به تیم ملی دعوت می‌شوند که در حال حاضر دو نفر از ملی‌پوشان به مسابقات اسپانیا که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند. 

وی اذعان کرد: در مهرماه سال‌جاری دو رویداد بزرگ یکی مسابقات باشگاهی دومیدانی و دیگری طرح استعدادیابی جوانان زیر ۲۳ سال در همه رشته‌های ورزشی را در پیش داریم که به عنوان یک تورنمنت بزرگ سال آینده در تاشکند برگزار می‌شوند و در این رشته قهرمان کشور داریم

پرنیان ادامه داد: در رشته والیبال نشسته آقای مسعود امامی عضو تیم ملی است، رشته تیراندازی بانوان و آقایان نیز در استان فعال است و قهرمان کشور داریم. 

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمانشاه گفت: رشته بوچیا (رشته مختص معلولیت‌های شدید)، شنا و شطرنج جزو رشته‌های فعال است که سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. 

پرنیان افزود: در سال جاری یاسین خسروی به مسابقات جهانی پرتاب وزنه در ژاپن اعزام شد که توانست مدال طلا را کسب کند و بنده نیز به عنوان مربی همراه‌شان بودم. 

وی در پایان گفت: امیداریم مسئولان مراسمات استقبالی که از ورزشکار المپیکی داشتند برای ورزشکاران پارالمپیکی‌ها هم این مراسم را داشته باشند و تبعیضی بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قائل نشوند. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4ABAp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار