حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
افزایش ۳ برابری آتش‌سوزی اراضی در کرمانشاه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۳ برابری آتش‌سوزی اراضی در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از افزایش سه برابری آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۶۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دچار حریق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۵ هکتار اراضی دچار آتش‌سوزی، ۹ هزار و ۱۴۴ هکتار مربوط به منابع طبیعی، ۸۲۵ هکتار جهاد کشاورزی و ۳ هزار و ۹۶ هکتار محیط زیست است؛ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عامل ۹۰ درصد این حوادث انسانی بوده است.

یگانه با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۷۰۰ آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی رخ داده است، تصریح کرد: افزایش بی‌سابقه گرمای هوا را یکی از عوامل اصلی تشدید این حوادث، در کنار عامل انسانی، برشمرد.

وی ادامه داد: برای مهار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان کرمانشاه از ظرفیت نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، هلال‌احمر، محیط زیست، منابع طبیعی و مردمی استفاده کرده‌ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تأکید کرد: همچنین امسال برای اطفای حریق صورت گرفته در مراتع، جنگل‌ها و ارتفاعات از بالگرد برای مهار آتش استفاده کردیم که ۹۰ سورتی پرواز برای مقابله با آتش که بیشتر صعب‌العبور بودند انجام گرفت.

یگانه با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در استان کرمانشاه کافی نیست، بیان کرد: تجهیزات موجود در استان کرمانشاه برای مهار حریق فرسوده است اما سعی کرده‌ایم با جذب اعتبارات مقداری از تجهیزات را به‌روزرسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های دمنده استان ۲۰۰ مورد بوده، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد دستگاه‌های دمنده به ۴ هزار دستگاه رسیده اما نیازمند افزایش این تعداد به ۱۲ هزار دستگاه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد حریق و جارسوزی جرم است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳ هزار نفر را در این حوزه به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم تا برخورد لازم با آن‌ها انجام گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از