پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-22 17:42 - شماره خبر : 8881 0
وزیر کشور خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی تردد زوار اربعین

وزیر کشور با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای تردد زائران اربعین وجود دارد از افزایش ۵۰ درصدی تردد زوار از مرزهای کشور برای راهپیمایی اربعین خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ احمد وحیدی عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی اظهار داشت: امروز به‌همراه ستاد اربعین استان کرمانشاه بازدیدی از پایانه مرزی خسروی انجام گرفت که خوشبختانه بسیاری از مصوبات سفر گذشته توسط مسئولان انجام گرفته است.

وزیر کشور گفت: اقدامات مناسبی در حوزه احداث و ساماندهی پارکینگ‌ها، برپایی مواکب، افزایش تعداد گیت‌های ورودی و خروجی، احداث سایبان و... در مرز خسروی برای تسهیل تردد زائران اربعین انجام گرفته است.

وحیدی بیان کرد: همچنین طی بازدیدی که ار مرز منذریه عراق انجام گرفت نیز احداث سایبان‌ها، آسفالت مسیرهای منتهی به مرز و برپایی مواکب انجام گرفته تا نسبت به سال گذشته از شرایط مناسب‌تری برخوردار باشیم و رضایت‌مندی بیشتر زوار را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی پارکینگ‌های متعددی برای وسایل نقلیه در نظر گرفته شده که پس از آن زائران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز منتقل می‌شوند و تردد روانی را در مرز خسروی شاهد هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۵۰ درصدی زائران را در مرزهای کشور به سمت کشور عراق شاهد هستیم و از زائران اربعین تقاضا داریم سفر خود را مدیریت و به روزهای پایانی موکول نکنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش تمام مسئولان کشور شرایط مناسبی را در مرزهای کشور به‌ویژه مرز خسروی شاهد هستیم و این مرز با بهبود زیرساخت‌ها و رفع نواقص از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی تأکید کرد: از زائران اربعین حسینی تقاضا داریم بازگشت خود را از همان مرزی که راهی کربلای معلی شده‌اند انجام دهند زیرا بر اساس همین آمار و اطلاعات برنامه‌ریزی برای موج بازگشت زوار انجام می‌گیرد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4QYjl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار