حالت تاریک
یادداشت؛

امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ‌ساز

امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ‌ساز

امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ‌ساز در جهان اسلام بود که توانست دنیا را متحول کند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نیمه خرداد سال ۶۷ برای ملت ایران یادآور غم بزرگی است که مردم در این روز با مردی بزرگ و بنیان‌گذار انقلاب خود برای همیشه وداع کردند.

در جهان امروزه همواره از حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان پدیده‌ای خاص و شخصیتی تاریخ‌ساز یاد می‌شود و ایشان توانست با اتکال به قدرت لایزال الهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را رقم بزند و به تنهایی در مقابل دو قدرت بزرگ و مستکبر شرق و غرب ایستادگی‌ کند.

امروز جریان‌هایی در جامعه در حال فعالیت هستند که به‌دلیل خطر مهمی که از اندیشه‌ها و آموزه‌های امام احساس می‌کنند سعی دارند جامعه را از وجود تفکر و اندیشه‌های این شخصیت بی‌نظیر خالی کنند و امام را صرفا یک شخصیت اخلاقی و عرفانی معرفی نمایند.

حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷، انقلاب اسلامی را به‌وجود آورد که بعد از سپری‌شدن دهه‌ها از عمر پر برکت این انقلاب، امروز تبدیل به یک نهضت بزرگ‌ برای تمام انسان‌های مظلوم و آزادی‌خواه در جهان شده است و مردم ستمدیده کشورها با الگوگیری از آموزه‌های انقلاب امام راحل در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و در واقع نگاهی نو را به انسان، سیاست و حکومت را به جهان معاصر ارائه کردند که جهانیان با چنین نگاهی آشنا نبودند.

حضرت امام خمینی(ره) توانست قدرت و ابهت پوشالی شرق و غرب را در دید جهانیان متزلزل سازد و جهان غرب که یک‌ هژمونی و سلطه همه جانبه را بر جهان داشت در هم بکوبد.

امام خمینی (ره) یک شخصیت فوق‌العاده و پدیده‌ای نوین در بین رهبران سیاسی جهان در طی قرون اخیر هستند و ما در تاریخ اسلام شخصیتی همچون امام نداشتیم که ابعاد عمیق و مختلف و جامعیت ایشان را داشته باشد.

هرچند عروج ملکوتی و ثلمه جبران‌‌ناپذیر پَرکشیدن روح خدا به سوی خدا و محرومیت از انفاس قدسیه بزرگ‌ مرد الهی حضرت امام روح‌الله قلب همگان را آکنده و اندوهگین ساخت اما خداوند سبحان ادامه حرکت این کشتی را متوقف نساخت و نگذاشت راه و سیره و اندیشه و آرمان الهی امام خمینی(ره) از بین برود.

انتخاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به‌عنوان خلف صالح ایشان و رهبری امت مسلمان و ملت جمهوری اسلامی ایران این مژده را به مردم داد که راه و سیره و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و اقتدار و عزت ملی تا موعد تحویل پرچم نظام اسلامی به صاحب اصلی آن، حضرت مهدی (عج) تداوم خواهد داشت.

یادداشت از حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد فرهنگیان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از