حالت تاریک
دستاوردهای مکتب الهی بت‌شکن تاریخ چیست؛

مسئولانی خدمتگزار و کارگزارانی در تراز انقلاب

مسئولانی خدمتگزار و کارگزارانی در تراز انقلاب

مکتب الهی امام راحل دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران چون تربیت مسئولانی خدمتگزار و کارگزارانی در تراز انقلاب چون آیت‌الله رئیسی داشته است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حضرت امام خمینی(ره) نقش بی‌بدیلی در مدیریت، هدایت انقلاب و حکومت اسلامی داشتند و برخورداری از ویژگی‌هایی همچون اخلاص، ساده‌زیستی، عدالت‌ورزی و اندیشه دینی، باعث جاودانه‌شدن نام ایشان در تاریخ شد.

این بزرگ‌مرد، با نگرش، شیوه زندگی، درایت و با پشتیبانی ملت غیور ایران توانستند برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت کنند که این پیروزی زمینه‌ساز بیداری جهان اسلام شد.

امام خمینی(ره) برای رسیدن به این آرمان ضمن تشکیل حکومتی اسلامی مطابق با قوانین الهی، بستر فعالیت و رشد مردم در زیر لوای حاکمیت خداوند فراهم آورد.

مسئولان پیرو مکتب امام راحل همچون شهید رئیسی فسادستیز هستند

سعید بهشتی‌راد در گفتگو‌ با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مسئولان در مکتب امام راحل موضوع تقوا است، اظهار داشت: مردمی‌بودن و از دل مردم برآمدن یکی از مهمترین ویژگی‌های مدیران و مسئولان در تراز انقلاب است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: مدیر انقلابی باید درد مردم و محرومان را چشیده و درک کرده باشد.

وی از دیگر خصوصیات یک مسئول انقلابی را استکبارستیزی برشمرد و گفت: وی باید استکبار و خدعه‌های آنها را بشناسد و در مقابل آنها ایستادگی کند. 

بهشتی‌راد تصریح کرد: مسئولانی که در مکتب امام راحل قدم برمی‌دارند باید عادل، طرفدار حق و عدالت باشند و در درون خود حس فسادستیزی و مبارزه با فساد در اشکال مختلف آن را داشته باشند. 

وی تصریح کرد: از آنجا که امام خمینی(ره) خود شخصیتی ساده‌زیست داشت لذا ساده‌زیستی حتماً باید یکی از ویژگی‌های یک مدیر در تراز انقلاب باشد.

بهشتی‌راد افزود: امام خمینی(ره) و جانشین بر حق او حضرت امام خامنه‌ای  همیشه به مردم توصیه کرده‌اند تا کسانی را انتخاب کنند که در تراز انقلاب باشند و در هر حال خدمتگزار مردم باشند.

وی ادامه داد: مسئولان انقلابی باید با خستگی غریبه باشند و زیرساخت‌های نظام و انقلاب را به خوبی بشناسند و در راستای ارتقای آنها قدم بردارند.

شهید رئیسی اهل عمل به اصول انقلاب بود

بهشتی‌راد اذعان داشت: خصوصیات و شاخصه‌های یک مدیر در تراز انقلاب در وجود شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی وجود داشت.

وی بیان کرد: شهید رئیسی اهل عمل به اصول انقلاب بود و شعارهای اولیه انقلاب را ترویج می‌داد، مسئولان و مدیران آتی کشور هم باید ویژگی‌هایی را که در آیت‌الله رئیسی وجود داشت سرلوحه کار خود قرار دهند.

مردم با پیروی از رهنمودهای امامین انقلاب، رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی برگزینند

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانستند با ویژگی‌های همه‌جانبه خود انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و رژیم مستبد شاهنشاهی را سرنگون کنند. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: امام خمینی(ره) از ابعاد مختلف و جامعی برخوردار بودتد ایشان فقیه، فیلسوف، عارف، شاعر و سیاستمداری زبده بودند.

وی گفت: امام خمینی(ره) بیش از هر چیز خدا را محور زندگی و کارهای خود قرار می‌دادند، ایشان در جریان مبارزات خود علیه رژیم طاغوت با تمام وجود به خدا اعتماد داشتند و معتقد بودند که انسان با تکیه بر خدا می‌تواند بر دشمنان پیروز شود و بر مشکلات فائق آید.

شفیعی تصریح کرد: امام راحل با سیره خاصی که برگرفته از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بود توانستند بر رژیم شاهنشاهی چیره شوند و انقلاب اسلامی را به عنوان پدیده جدید به جهان معاصر معرفی کنند.

وی گفت: انقلاب برگرفته از سیره امام خمینی(ره) ویژگی‌های خاصی دارد که باعث شده پس از ۴۵ سال همچنان به مسیر خود ادامه دهد، تمام مسئولان و مدیران نظام در حوزه‌های مختلف و نیز آحاد مردم نباید اجازه دهند سیره عملی امام راحل با گذر زمان به بوته فراموشی سپرده شود.

ضرورت تبیین صحیح سیره امام خمینی(ره) برای نسل جوان

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه نسل جدید، امام خمینی(ره) را درک نکرده‌ است، خاطرنشان کرد: اگر سیره ایشان به درستی در میان نسل جدید تبیین نشود ممکن است با انحراف روایات در میان این نسل مواجه شویم.

وی تصریح کرد: در جهان امروز شاهد فضای رسانه‌ای سنگینی هستیم که واقعیات را وارونه جلوه می‌دهد، رسانه‌های بیگانه به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که انقلاب اسلامی را که ماهیتی ضد استکباری، ضد طاغوتی و خداباورانه داشت دارای سرچشمه‌های غربی معرفی کنند.

شفیعی اذعان داشت: امام راحل شخصیتی جاودانه است که راه منش و سیره او برای نسل‌های آینده نیز می‌تواند الگو قرار گیرد، سیره امام باید همچنان در جامعه ساری و جاری باشد و باید مکتب واقعی ایشان به نسل جدید معرفی و منتقل شود.

وی گفت: امام خمینی(ره) نسبت به مسئولان حساسیت ویژه‌ای داشتند و به عقیده ایشان آنچه موجب بقای جامعه اسلامی می‌شود حضور شخصیت‌های صالح، انقلابی، مؤمن، خداترس و مردمی در مسئولیت‌های نظام است.

شفیعی تصریح کرد: امام راحل با حضور طبقات مرفه و بی‌درد در مسئولیت‌های کلیدی نظام به شدت مخالف بودند لذا اگر افراد فرصت‌طلب که منافع خود و اطرافیانشان را بر مصالح جامعه ترجیح می‌دهند، مناصب کلیدی کشور را در دست گیرند، خطرهای بزرگی انقلاب اسلامی ما را تهدید خواهد کرد. 

وی افزود: در فضای حاکم بر دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد حضور برخی از افراد دنیاطلب در مسئولیت‌های دولتی بودیم که ضربات سنگینی را بر پیکر پاک نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کردند. 

شفیعی اذعان داشت: مردم با پیروی از رهنمودهای امامین انقلاب باید در انتخابات آتی رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی برگزینند که راه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهد.

در مکتب امام راحل بزرگترین وظیفه برای هر مسئول خدمت به مردم است

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) استثنای قرن بودند ایشان تمام زندگی‌شان را وقف اسلام کردند، از مال، جان و فرزند خود گذشتند تا اسلامی را احیا کنند که دنباله‌روی قیام خونین عاشورا باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: هدف ایشان نجات مستضعفان جهان بود و این کار را به نحو احسن و با بهره‌گیری از نظام‌های دینی اولیا و ائمه اطهار انجام دادند.

وی گفت: امام راحل تا آخرین لحظه عمر شریفشان در راه اسلام دست از تلاش برنداشتند و به غیر از خداوند تبارک و تعالی در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاوردند همچنین قلب امام راحل تنها برای خدا می‌تپید.

نوری تصریح کرد: ایشان رهبری بودند که شرق و غرب را به ستوه آورده بودند و دین اسلام را به معنای حقیقی آن در دنیا منتشر می‌کردند، امام خمینی(ره) نهالی کاشتند که ریشه‌های آن در سراسر عالم گسترده شد، آن نهال اکنون به درختی تبدیل شده که ثمره و میوه‌های آن را در تمام عالم می‌توان دید.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره مدیران نظام را به خدمتگزاری به مردم و مستضعفان دعوت می‌کردند و بزرگترین وظیفه برای هر مسئول را خدمت به مردم می‌دانستند. 

اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که مرا رهبر بخوانید 

نوری تصریح کرد: ایشان در وصف خود فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که مرا رهبر بخوانید، این جمله سرمشقی برای مدیرانی است تا خود را همواره خادم و نوکر مردم بر شمارند و مسئولیت را همچون یک امانت بر ذمه خود بدانند.

وی گفت: آنها باید مسئولیت‌های خود را به صورت دقیق، درست و خداپسندانه انجام دهند، در عصر حاضر نمونه راستین پیروی راه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای هستند، ایشان شاخص برترین رهبر دنیا را دارند و دوست و دشمن به این مسئله اعتراف کرده‌اند.

نوری افزود: شهید جمهور آیت‌الله رئیسی نیز از رهروان واقعی راه امامین انقلاب و مطیع محض امر ولایت بود، ایشان اسوه و الگویی برای مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت، لحظه‌ای از خدمتگزاری به مردم فروگذاری نکرد، ایشان در تمام بحران‌ها و لحظه‌های حساس این کشور همچون سیل، زلزله، کرونا و حوادث غیر مترقبه پای کار بود و یک روش جدید مدیریتی را به مدیرانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند نشان داد. 

نوری تصریح کرد: ایشان  شاخصی برای مدیران حال و آینده نظام جمهوری اسلامی است، ان‌شاءالله با تبعیت از آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و الگو قرار دادن شهدای شاخصی همچون شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حاج قاسم سلیمانی، و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی بتوانیم مدیرانی در تراز نظام الهی جمهوری اسلامی داشته باشیم و آیندگان و فرزندان ایران اسلامی نیز از روش و منش شهدا الگوبرداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نقش تعیین‌کننده مردم در بخش‌های مختلف و به ویژه در رقم خوردن بهترین سرنوشت برای کشور باور عمیق داشتند و تأکید داشتند که پیرو ولایت فقیه باشید و نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از