حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی:

ایران معادلات ناعادلانه دنیا را بر هم می‌زند

ایران معادلات ناعادلانه دنیا را بر هم می‌زند

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ایران اسلامی معادلات ناعادلانه دنیا را بر هم می‌زند و معادلات خود را بر جهان دیکته، تعریف، تبیین و تحلیل می‌کند.

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در کل دنیا نیروهای نظامی می‌توانند عامل عزت، غرور، حفظ تمامیت ارضی و کیان یک مملکت باشند. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: به دلیل فرهنگ‌هایی که بر سیستم‌های نظامی و دفاعی هر کشور حاکم است گاهی نیروهای نظامی قدرت چندانی در ساختار نظامی یک کشور ندارند از این‌رو می‌بینیم بعضی کشورها با وجود داشتن نیروی نظامی از خود استقلال رأی ندارند و نوعی خفت در آنها مشاهده می‌شود.

وی گفت: در برخی کشورها نیز نیروی نظامی وجود دارد اما نه در جهت احقاق حق بلکه در جهت ظلم، تعدی، تجاوز، غارت، چپاول و حمله به ملت‌های مظلوم که نمونه بارز آن را می‌توان در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه مشاهده کرد.

احمدی ادامه داد: در برخی کشورها نیروهای نظامی عامل عزت، مصلحت، حکمت و حفظ کیان کشور هستند و از حدود مرزی و امنیت آن کشور صیانت می‌کنند این نیروها از لحاظ فرهنگی نیز نشان‌دهنده جنبه عدالت‌خواهی و فرهنگ ایثار و رشادت در یک کشور هستند. 

وی گفت: بهترین مصداق این نیروها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عزیز ایران است، حضرت امام خمینی(ره) در جمله معروف خود فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» این سخن حضرت امام راحل به هیچ عنوان مبالغه و اغراق در کلام نیست زیرا بدون وجود این نیروی مخلص، خدمتگزار و الهی مسلماً کشور جمهوری اسلامی ایران هم وجود نداشت. 

رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه سپاه مأموریت‌ها و رسالت‌هایی فراتر از حفظ مملکت و صیانت از آن در مقابل تجاوز بیگانگان را دارد، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که در همه عرصه‌های کشور حضور مؤثر داشته و به ملت و کشور عزیز ایران خدمت‌رسانی کرده است. 

وی افزود: هرگاه مملکت ایران در بحران‌های مختلف همچون سیل و زلزله نیاز به کمک داشته سپاه در میدان حضور داشته است، این نیروی عزیز در نهایت اخلاص و تواضع و بدون هیچ چشم‌داشتی همواره در صحنه‌های مختلف به اقشار آسیب‌پذیر اجتماع همچون سالمندان و کودکان کمک کرده و می‌کند. 

رئیس دانشگاه رازی افزود: شهید حاج قاسم عزیز که به اعتراف بلندمرتبه‌ترین فرماندهان نظامی جهان یکی از ۱۰ فرمانده برتر دنیا در طول تاریخ بوده عضوی از این نیروی مقتدر و با عزت است ایشان بدون توجه به مقام والای خود در بحران‌هایی همچون سیل حضور می‌یافت و به مردم کمک می‌کرد.

وی گفت: هرجا هر زمان و به هر شکلی که تهدیدات و بحران‌هایی همچون بلاهای طبیعی ایران اسلامی را در معرض خطر قرار دهند، سپاه خود را در وسط میدان قرار می‌دهد، در عملیات وعده صادق تمام دنیا شاهد نقش‌آفرینی بی‌نظیر سپاه بود.

احمدی گفت: کشورهای استکبارگر قبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران به هر مملکتی که وارد می‌شدند رهبران آن مملکت را در جلسات خود راه نمی‌دادند که نمونه آن برگزاری جلسات قدرت‌های بزرگ در پایتخت ایران بدون حضور شاه بود آنها به خود اجازه می‌دادند تا در خاک خودمان بدون حضور شاه مملکت برای سرزمین ما تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: همگان شاهد هستند که مملکت ایران برعکس رژیم سابق در دوره حاکمیت جمهوری اسلامی با عزت، غرور و افتخار در دنیا نقش‌آفرینی می‌کند اگر سپاه نبود کشور ایران محل چپاول بود و خاک ایران زیر پای چکمه‌ها و پوتین‌های اجنبی‌ها قرار می‌گرفت. 

احمدی اذعان داشت: جمهوری اسلامی مرزهای ایران را به آن سوی سوریه، یمن، عراق و لبنان منتقل کرده است، ایران اسلامی بدون یک سانتی‌متر کشورگشایی دایره دفاعی و امنیتی خود را وسعت داده و در معادلات جهانی و بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی معادلات ناعادلانه دنیا را بر هم می‌زند و معادلات خود را بر جهان دیکته، تعریف، تبیین و تحلیل می‌کند این اقتدار و نقش‌آفرینی همه به برکت خون شهدا و به خاطر وجود نیروهای نظامی ایران و در رأس همه آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

احمدی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با انواع تاکتیک‌های جنگی متقارن و نامتقارن و نیز از طریق نیروهای نیابتی خود نقش‌آفرینی می‌کنند. 

احمدی گفت: آنچه باعث شده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه عزیز پاسداران به این سطح برسند وجود مبارک ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای است که امیدواریم با کمک رزمندگان این انقلاب با دست مبارک رهبر فرزانه به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) برسد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از