حالت تاریک
Logo
یکشنبه, 27 آبان 1403
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
ایستگاه‌های تاکسی میدان آزادی کرمانشاه، مسافر ندارد
رئیس حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه:

ایستگاه‌های تاکسی میدان آزادی کرمانشاه، مسافر ندارد

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه‌های تاکسی میدان آزادی کرمانشاه، مسافر ندارند، گفت: برای امنیت و کنترل بهتر، از شهروندان درخواست می‌شود که از تاکسی‌های ایستگاه‌های مشخص استفاده کنند.

رضا دوستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به اهمیت ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در کرمانشاه، اظهار داشت: محل‌های مشخص‌شده در میدان آزادی برای ایستگاه‌های تاکسی در ۱۰ منطقه مختلف، از جمله شهرک‌های حافظیه، معلم، مسکن، منطقه ۲۲ بهمن و... به تصویب شورای ترافیک رسید اما با این حال، به‌دلیل عدم استفاده مردم از این ایستگاه‌ها، چالش‌هایی وجود دارد که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: در برخی مناطق، به‌دلیل وجود خودروهای شخصی که اقدام به مسافرکِشی می‌کنند، استقبال از تاکسی‌ها کاهش یافته است که برای رفع این معضل، با همکاری پلیس راهور و سازمان بازرسی، نظارت‌هایی مستمر صورت گرفته و رانندگان ملزم به استفاده از ایستگاه‌ها شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برای استفاده از ایستگاه‌های تاکسی نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که مردم در این مکان‌های مشخص مستقر شوند، تصریح کرد: برای امنیت و کنترل بهتر، از شهروندان درخواست می‌شود که از تاکسی‌های ایستگاه‌های مشخص استفاده کنند؛ این طرح هرچند نسبت به روزهای نخست اجرا پیشرفت داشته، اما همچنان نیازمند همراهی بیشتر مردم است.

دوستی در ادامه به آمار ناوگان تاکسیرانی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه دارای ۷ هزار دستگاه تاکسی است که از این تعداد، یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال گذشته غیرفعال بودند که با اقدامات پلیس راهور و دستور دادستانی، این تاکسی‌ها به چرخه حمل‌ونقل بازگردانده شدند.

 این مسئول همچنین اعلام کرد: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی در این شهر عمر بالای ۱۲ سال دارند و در دسته ناوگان فرسوده قرار می‌گیرند که برای جایگزینی این خودروها، طرح‌هایی آغاز شده، اما هزینه نقدی جایگزینی، که حدود ۴۸۰ میلیون تومان است، مانع از استقبال رانندگان شده است که انتظار می‌رود دولت تسهیلاتی برای تسهیل این فرآیند فراهم کند.

وی در ادامه به مشکلات مسافربری و شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از چالش‌های مطرح‌شده، شکایت از اخذ اضافه‌بها توسط برخی رانندگان است که برای مقابله با این مشکل، با سازمان تعزیرات حکومتی و معاونت بازرسی همکاری‌هایی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات تاکسیرانی را از طریق شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از