حالت تاریک
معاون وزیر بهداشت:

تکمیل پروژه‌های درمانی در سرپل‌ذهاب سرعت گیرد

تکمیل پروژه‌های درمانی در سرپل‌ذهاب سرعت گیرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، سید حمید جمال‌الدینی امروز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: با توجه به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان و همچنین رفع مشکلات کارمندان شریف حوزه سلامت به نمایندگی از مقام عالی وزارت به شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب سفر کردیم که از نزدیک مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

  وی افزود: خوشبختانه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به‌منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در دولت سیزدهم در این سه شهرستان هزینه شده که پیشرفت قابل توجهی دارند تا بتوانند نیازهای مردم منطقه را برطرف کنند. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم این مناطق در دوران دفاع مقدس زحمات بسیاری متحمل شده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند و برگردن همه ما حق دارند پس امروز شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.  

جمال‌الدینی خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین دولت و مجلس در تصویب برنامه هفتم انجام شده و مصوبات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسیده که مهم‌ترین بخش آن رایگان شدن هزینه درمان سه دهک پایین جامعه و بازنشستگان است و امیدواریم پس از اجرا بتواند نیاز مردم را تامین کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات و مطالبات مهم مردم تامین پزشکان متخصص بود که این کار توسط معاونت درمان و آموزش وزارت بهداشت انجام شده و هم اکنون نیز توزیع پزشکان متخصص در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.  

جمال‌الدینی افزود: یک نگاه و نیازسنجی واقعی نیروی متخصص در وزارت بهداشت وجود دارد و ظرفیت‌های حوزه تخصصی به‌طور متوسط حداقل ۲۵ درصد افزایش یافته ولی خروجی آن در چندسال آینده دیده خواهد شد.

  معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلات و مطالبات مردمی تأمین هزینه‌های درمانی بود که امروز تمام سعی دولت و مجلس بر این است که هزینه‌های بالای درمان را در برخی از حوزه‌ها کاهش دهند.  

وی اذعان داشت: اولویت اول وزارت بهداشت در بحث مقابله با بیماری‌ها موضوع پیشگیری است، لذا درکنار افزایش تخت‌های بیمارستانی ما به دنبال شناسایی فاکتورهای خطر در افراد جامعه با اجرای طرح سلامت خانواده و در قالب اجرای طرح پوشش همگانی سلامت هستیم که باشناسایی افراد دارای فشار خون، دیابت و. . . درمان‌های مناسب را انجام داده و این افراد دیگر نیازی به بستری در بیمارستان نداشته با این امید که روزی شاهد جمع شدن تخت‌های بیمارستانی در کشور باشیم.

  معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکب در پایان گفت: تمام این موضوعات و مطالبات حوزه بهداشت و درمان با اولویت و محوریت شعار سلامت خانواده در حال پیگیری و انجام است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از