حالت تاریک
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

بازدید ۷۴۴هزار نفر از مراکز گردشگری استان کرمانشاه

بازدید ۷۴۴هزار نفر از مراکز گردشگری استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید ۷۴۴ هزار نفر از مراکز گردشگری و تاریخی این استان خبر داد.

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا پنج فروردین‌ماه تاکنون بیش از ۷۴۴ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طی این مدت بیش از ۷۹ هزار نفر در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان یافته‌اند که در بعضی از روزهای تعطیل ظرفیت مراکز اقامتی به صورت کامل تکمیل شده است.

فرمانی بیان کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدارس برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده‌اند و در صورت نیاز از ظرفیت سالن‌های ورزشی نیز استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طی تعطیلات نوروزی یک هزار و ۴۳۰ بازرسی توسط کارشناسان میراث فرهنگی از هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز بین راهی و سرویس‌های بهداشتی صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۱۶ مورد تذکر، ۴۶ مورد تشویق، ۲۰ مورد اخطار کتبی و پنج مورد تعلیق فعالیت را داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در نوروز امسال توجه به مراکز عرضه صنایع دستی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته که در نتیجه آن در ۱۷ نقطه استان کرمانشاه نمایشگاه نوروزی برپا شده است.

فرمانی عنوان کرد: ۱۷۵ غرفه و ۵۹ سیاه‌چادر عرضه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه را به مسافران نوروزی برعهده دارند که تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان فروش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سفرهای نوروزی این مقدار افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از