حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
برافراشتگی‌ پرچم ایران به‌ برکت ترویج فرهنگ شهادت
مدرس علوم قرآنی مطرح کرد:

برافراشتگی‌ پرچم ایران به‌ برکت ترویج فرهنگ شهادت

مدرس علوم قرآنی گفت: شهیدان ریشه در قلب و یاد یک سرزمین داشته و فرهنگ شهادت همیشه در ایران‌زمین نیز جای داشته و همین باعث می‌شود که پرچم ایران اسلامی در سراسر جهان برافراشته باشد.

گلاویژ کریمی از حُفاظ قرآنی شهرستان سنقر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید نه‌تنها نابود نمی‌شود و همچون دیگران زنده است، بلکه نسبت به دیگران از حیات برتری برخوردار است و نه‌تنها بر اثر شهادت ناکام و محروم نخواهد شد بلکه از حیات طوبی و روزی خاص و رزق حسن نزد خداوند برخوردار است.

این مدرس علوم قرآنی در ادامه افزود: شهادت؛فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق، والاترین مرحله تکاملی انسان و بالاترین امتیاز محسوب می‌شود، شهید و شهادت چیزی است که همیشه تک‌تک اعضای یک ملت را در یک بدنه نگاه داشته و از تفرقه میان آن‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی  یک ملت پیکر شهدایی را به خاک می‌سپارد، آرمان‌های خود را هرگز از دست نخواهدداد، خاطرنشان کرد: شهید جان خود را در راه وطن و آرمان‌های آن از دست داده و به علو درجات در میان بهشتیان دست می‌یابد 

این فعال قرآنی ضمن اشاره به رشادت طلبی، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان‌نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام ، عنوان کرد: آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، از این رو خلوص پاک شهدا و قطره خونی که در مسیر انقلاب اهدا کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

کریمی در ادامه بیان داشت: این وعده خداوند است که شهدا هرگز نمی‌میرند و همیشه زنده هستند شاید به همین دلیل است که هنگام روبه‌رویی با پدیده شهادت می‌مانیم که تسلیت یا تبریک بگوییم.

وی تأکید کرد: شهیدان ریشه در قلب و یاد یک سرزمین داشته و فرهنگ شهادت همیشه در ایران‌زمین نیز جای داشته و همین باعث می‌شود که پرچم ایران اسلامی در سراسر جهان برافراشته باشد.

این فعال قرآنی با بیان اینکه وظیفه ما پیروی کردن و ادامه دادن راه شهداست، تصریح کرد: مبادا عکس شهدا را ببینیم و عکس آن‌ها عمل کنیم‌.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از