حالت تاریک

حل مشکلات سرپل‌ذهاب زلزله‌زده نیازمند نگاه ویژه دولت

حل مشکلات سرپل‌ذهاب زلزله‌زده نیازمند نگاه ویژه دولت

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: در شهرستان سرپل‌ذهاب همچنان مشکلاتی از زمان زلزله باقی‌مانده است که امیدواریم با نگاه ویژه دولت و با تلاش مسئولان این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام ساداتی صبح امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد زلزله ۲۱ آبان‌ماه ۹۶ در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی،  مردم ایران اسلامی و خیرین نیکوکار در کنار مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب بودند که قابل تقدیر است.

وی افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند مردم زمان ما در عمل نشان دادند که از مردم زمان پیامبر(ص) بهتر هستند و نشان دادند که برای حفظ ارزش‌های اسلامی رنج و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و این مردم شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: رهبر انقلاب در تمام بلایا و حوادث بلافاصله در کنار مردم حضور می‌یابند از جمله در زلزله بم و در زمان وقوع زلزله کرمانشاه به سرپل‌ذهاب سفر می‌کنند و با مردم حادثه دیده دیدار می‌کنند و مرهم درد و آلام مردم زلزله‌زده و حادثه‌دیده می‌شوند که این نعمت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان اذعان داشت: در شهرستان سرپل‌ذهاب همچنان مشکلاتی از زمان زلزله باقی‌مانده است که امیدواریم با نگاه ویژه دولت و با تلاش مسئولان این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان اینکه همه ما مسلمان هستیم، افزود: امروز شاهد هستیم که بزرگترین جنایت‌ها علیه انسان و بشریت در فلسطین و در نوار غزه شکل می‌گیرد اگر به تعداد تلفات در این یک ماهه نگاه کنیم می‌بینیم که تعداد تلفات انسانی قریب به ۱۲هزار نفر است که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

حجت‌الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: ما در زلزله سرپل‌ذهاب ۶۲۰نفر را از دست دادیم و مردم شهرستان و سراسر ایران اسلامی از این حادثه بسیار ناراحت شدند اکنون ببینید که مردم فلسطین در چه اندوه و وضعیتی قرار دارند و تا چه میزان نیازمند حمایت همه جهان هستند.

حجت‌الاسلام ساداتی اذعان داشت: بشریت امروز مرده است اگر زنده بود باید تمام دنیا در برابر رژیم صهیونیستی بسیج می‌شدند و این غده سرطانی را ریشه‌کن می‌کردند، چگونه است که یک بیمارستانی که محل مداوای نوزادان و کودکان و مجروحان است در محاصره تانک‌های رژیم صهیونیستی و هدف بمب و توپ و گلوله قرار می‌گیرد و ما تنها نظاره‌گر هستیم و ابراز تأسف می‌کنیم.

وی افزود: ما باید با بصیرت‌افزایی و روشنگری از جنایات این غده سرطانی در جهان، رژیم کودک‌کش صهیونیستی را رسوا کرده و مردم جهان را بیدار کنیم، اگر در جوامع اسلامی ندای مظلوم شنیده نشود سایر مردم کشورهای جهان هم بیدار نخواهند شد.

وی ضمن انتقاد از برخی کشورهای منطقه، گفت: امروز متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، نفت و انرژی آن‌ها را تامین و به آن‌ها مواد غذایی می‌دهند باید به این کشورها بگوییم که شما نه تنها مسلمان نیستید بلکه انسان هم نیستید که از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می‌کنید که مردم مظلوم غزه را قتل عام کند.

فرصت‌سوزی با تعجیل روحانی در اعلام پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده

صدراله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ششمین سالگرد زلزله آبان‌ماه ۹۶ و یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله، سلام گرم استاندار کرمانشاه را به مردم سرپل‌ذهاب ابلاغ کرد و اظهار داشت: زلزله در سرپل‌ذهاب بسیاری از خانواده‌ها را داغ‌دار کرد و ویرانی‌های بسیاری را به بار آورد و تنها نقطه روشنایی در آن شرایط سخت حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله‌زده شهرستان بود که نور امید را در دل زلزله‌زدگان روشن کرد و ندای ایشان باعث شد که تمام نگاه‌ها به سمت خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم حرکت کند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات در روزهای سخت زلزله پای کار بودند و با تمام توان خود به مردم خدمت کردند، خیرین نیکوکار و تمام ملت سراسر ایران در کنار مردم بودند و همراهی بسیار خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: زلزله و اعتبارات آن بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت شهرستان بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در دیدار خود با مسئولان خواستار توجه به آن شدند که از تهدید زلزله برای شهرستان فرصت‌سازی شود ولی متاسفانه به دلایلی با تعجیل در اعلام پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده در دولت سابق این فرصت از دست رفت و امروز مشکلاتی در شهرستان وجود دارد که ردیف اعتباری برای رفع آن‌ها نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: امروز پنج واحد فرهنگی، مساجد، ادارات و کتابخانه‌های عمومی تخریبی در شهرستان وجود دارد که بازسازی نشده‌اند و اعلام پایان بازسازی در سرپل‌ذهاب در دولت قبل آسیب بزرگی به این خطه از کشور وارد کرد که باعث شد ردیف اعتباری ماده ۱۲بازسازی زلزله حذف شود و امروز اعتباری برای بازسازی این ۵۰ واحد نباشد.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی هم در شهرستان انجام گرفته، افزود: پرداخت یک هزار و ۸۰میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و ۲۵۰میلیارد تومان وام بلاعوض به مردم کار بزرگی بود اما به درستی از این فرصت زلزله برای شهرستان استفاده نشد و امروز اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۵۰میلیارد تومان برای بازسازی ۵۰ واحد مذهبی، فرهنگی و هنری و اداری شهرستان نیاز است که امیدواریم با نگاه ویژه استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های مجدانه ایشان این اعتبار تامین شده و این مشکلات برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز برخی از ادارات ما که باید در مجتمع‌های اداری باشند به‌واسطه‌ عدم بازسازی ادارات در ساختمان‌های استیجاری و گاها در پارکینگ‌ها به مردم خدمت ارائه می‌دهند که در شأن مردم نیست.

فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به مشکلات مردم شهرستان در سیستم بانکی، افزود: تسهیلات بازسازی و ضمانت‌های زنجیره‌ای امروز به بزرگترین معضل در شهرستان تبدیل شده است و مردم سرپل‌ذهاب را از گرفتن تسهیلات تشویقی و اشتغال محروم کرده است.

وی افزود: تسهیلاتی که قرض‌الحسنه بوده امروز به‌واسطه معوقات به ۲۴ درصد تبدیل شده است و مردم توان پرداخت آن را ندارند که امیدواریم استاندار محترم این موضوع را تعیین تکلیف کند.

بابلی خاطر نشان کرد: مردم سرپل‌ذهاب همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند و شایسته ارائه بهترین خدمات هستند زیرا در زمان دفاع مقدس مرزدارانی سلحشور بودند که از کشور دفاع کردند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند و امروز هم در میدان‌های مختلف انقلاب حضوری حماسی دارند؛ حماسه مردم در ۱۳ آبان ماه قابل تقدیر بود و ان‌شالله این مردم در انتخابات پایان سال نیز با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای حماسه‌سازی خواهند کرد.

در این مراسم برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار و از آسیب‌دیدگان قطع نخاعی زلزله شهرستان به همت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از