حالت تاریک
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

مسکوت‌ماندن پروژه‌های فرهنگی کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور

مسکوت‌ماندن پروژه‌های فرهنگی کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با انتقاد از اینکه همه موضوعات در کرمانشاه رنگ و بوی سیاسی داده می‌شود، گفت: پروژه‌های فرهنگی کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور مسکوت مانده است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه، با تشریح اقدامات مرتبط با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، اظهار داشت: مسائل اجتماعی و فرهنگی از اصلی‌ترین سرفصل‌های این معاونت و به نوعی اساسی‌ترین حوزه نرم‌افزاری استان‌ها است.

وی با برشمردن ظرفیت‌های استان کرمانشاه، افزود: کرمانشاه از گذشته با توجه به همجواری با کشور عراق محل تردد زوار عتبات عالیات بوده است.

شعبانی با اشاره به وضعیت کرمانشاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اینکه اکنون کرمانشاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی رتبه یکم تا دهم کشور را دارد به موضوعات سیاسی و اقتصادی قبلی برمی‌گردد.

وی با انتقاد از اینکه همه موضوعات در کرمانشاه رنگ و بوی سیاسی داده می‌شود، افزود: ساماندهی پنج آسیب اجتماعی عمده شامل اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه برای کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند زیرساخت هستیم، اذعان کرد: اکنون فضای مجازی در استان کرمانشاه متولی ندارد.

شعبانی با اشاره به اینکه سن اعتیاد در سطح کرمانشاه کاهش یافته، گفت: شمار معتادان متجاهر‌ در استان کرمانشاه ۵ هزار نفر برآورد می‌شود در حالی که تعداد معتادان در سال ۹۵، ۹۰۰ نفر تخمین زده شده است.

وی از تلاش برای راه‌اندازی و افزایش ظرفیت مرکز صیانت از معتادان متجاهر‌ در کنگاور خبر داد و افزود: این مرکز تنها مختص معتادان استان کرمانشاه است.

به گفته شعبانی سالانه برای درمان ۳۲۰ نفر معتاد متجاهر‌ به استان کرمانشاه اعتبار تخصیص می‌یابد که با شمار معتادان هم‌خوانی ندارد با این وجود موفق شدیم ۱۶ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به زنان سرپرست خانوار جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حاشیه‌نشینی نیازمند توجه دائمی است، عنوان کرد: کرمانشاه دارای ۳۶ محله حاشیه‌نشین است.

شعبانی از تخریب ۱۵۰ منزل دارای مسائل اخلاقی در مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم این است که الحاق این مناطق به شهر متولی ندارد.

وی با بیان اینکه تکدی‌‌گری در کرمانشاه سازمان‌یافته است، عنوان کرد: مبحث پیشنهاد سلب ولایت کودکان کار از خانوده‌های آنها به دادسرا ارائه شده و بهزیستی نیز پیگیر این موضوع است‌.

شعبانی از روند کاهشی سرقت‌های خُرد در کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سارقان خرد دستگیر شده‌اند که این موضوع در کاهش جرائم تأثیرگذار بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اذعان کرد: هیچ پروژه فرهنگی و اجتماعی در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه تعریف نشده بود اما اکنون با جدیت درصدد تدوین پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در آستانه دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از